نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه آقای روحانی سابقه تصمیم هایی که بدون ملاحظه بوده و به تنهایی اتخاذ شده باشد را کم نداشته است.

تصمیم رئیس جمهور برای مشهد و کشور بسیار آسیب زاست / در مجلس تلاش می کنیم تا روحانی را منصرف کنیم

نصرالله پژمانفر در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: تصمیم آقای روحانی مبنی بر بازگشایی پلکانی ادارات، به تنهایی گرفته شده و ستاد کرونا هیچ همراهی در این رابطه با او نداشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه آقای روحانی سابقه تصمیم هایی که بدون ملاحظه بوده و به تنهایی اتخاذ شده باشد را کم نداشته است. به یقین این مساله برای تمام کشور بویژه برای شهر مشهد بسیار آسیب زا خواهد بود.

وی تصریح کرد: مشهد مقدس در معرض رفت و آمد فراوانی از ناحیه زائران و دلدادگان بارگاه علی ابن موسی الرضا(ع) است. اکنون شوق زیارت در دل بسیاری از ایرانیان وجود دارد. بویژه اینکه در تعطیلات نوروز امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا، زائران موفق به سفر به مشهدالرضا و زیارت آن حضرت نشده بودند.

وی متذکر شد: وقتی قرار باشد ادارات آرام آرام بازگشایی شوند، آنوقت بسیاری از مردم نیز به عنوان ارباب رجوع پیگیر امورات اداری شان می شوند. همچنین افراد زیادی، دیگر تحمل قرنطینه خانگی را نخواهند داشت. شهرهای زیادی بویژه مشهد شاهد حضور خیل مسافران خواهند بود و این برای ساکنان شهر و همچنین مسافران بسیار خطرناک و آسیب زا خواهد بود.

پژمانفر مدعی شد: این تصمیم مشکلات زیادی را برای کشور و بخصوص برای مشهد ایجاد و کشور را با چالش جدی روبرو خواهد کرد. در مجلس در تلاشیم تا بتوانیم جلوی اینگونه تصمیمات را به بهترین نحو ممکن بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر واقعا کشور از لحاظ وضعیت بیماری کرونا در شرایط مناسبی قرار دارد که امکان عادی شدن شرایط وجود دارد چرا یکی دو روز زودتر این موضوع را اجرا نمی کنند و اجازه برگزاری جشن های نیمه شعبان را به مردم نمی دهند، گفت: اگر واقعا شرایط مطلوب بود این چند روز چندان تفاوتی نداشت و نباید مانع تجمعات مذهبی می شدند، اما باید گفت که شرایط کشور از لحاظ کرونا، هنوز به مرحله مناسبی نرسیده است و امکان شیوع مجدد و وسیع آن بسیار زیاد است. در این تصمیم آقای روحانی ابهامات فراوانی وجود دارد.  

وی با اشاره به همزمانی اعلام افزایش قیمت بنزین در شب میلاد پیامبر توسط دولت و بروز مشکلات فراوان برای کشور و همزمانی اعلام بازگشایی پلکانی ادارات در شرایط شیوع کرونا با میلاد منجی عالم بشریت، ابراز داشت: امیدوارم که این تصمیمات عامدانه نباشد و تنها بدلیل سهل انگاری اتفاق افتاده باشد و دیگر شاهد ایجاد مشکل و عوارض ناگوار پس از تصمیم گیری اشتباه توسط رئیس دولت نباشیم.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.