جشن نیمه شعبان و میلاد باسعادت منجی عالم بشریت یکی از جشنهایی بود که هر ساله باشکوه و عظمت خاصی بین ارداتمندان خاندان عصمت و طهارت برگزار می شد. اما متاسفانه امسال به دلیل بروز بیماری کرونا و شیوع این ویروس در ایران، از برگزاری این مراسم باشکوه مذهبی محروم شده ایم.

برگزاری جشن های مردمی نیمه شعبان با در نظر گرفتن شرایط روز / فعالیت کانون های فرهنگی مشهد در میلاد امام زمان (عج) مجازی برگزار می شود

قدس آنلاین - وحید اکرمی: کانون های مذهبی بسیاری در مشهد و در این شرایط سخت بیکار ننشسته و سعی کرده اند با انجام برخی اقدامات در فضای مجازی تا حدودی این مشکل را برطرف نمایند. به همین منظور با مدیران برخی از کانون های فعال مذهبی مشهد به گفت و گو پرداختیم که در ادامه از منظرتان می گذرد.

برگزاری مراسم هیات به صورت زنده در اینستاگرام و توزیع پک های بهداشتی در منطقه

مدیر کانون فرهنگی تبلیغی مجتمع مهدیه به خبرنگار قدس آنلاین گفت: این کانون با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی تجمعات مذهبی، برنامه های متنوعی را در ایام نیمه شعبان و ولادت منجی عالم بشریت با در نظر گرفتن شرایط موجود، تدارک دیده است.

وی ادامه داد: از مهمترین این برنامه ها می توان به برگزاری مراسم هیات به صورت زنده در اینستاگرام مجموعه، تزیینات محلی و توزیع پرچم بین مردم جهت تزیین سردرب منازل، میزبانی و همکاری در تولید ویژه برنامه تلویزیونی (منجی دل ها) و پخش در شب های دهه مهدویت از شبکه استانی و توزیع غذای گرم بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا در شب میلاد حضرت صاحب الزمان (عج) اشاره کرد.

وی بیان داشت: همچنین برگزاری کاروان شادی با ماشین صوت در شب و شام میلاد حضرت حجت (عج)، ماشین نویسی و دیوار نویسی در منطقه با مضمون امام زمان (عج)، برگزاری مسابقات کتابخوانی به صورت مجازی و اهدای جوایز از دیگر برنامه های شب میلاد این کانون فرهنگی است.

مدیر کانون فرهنگی تبلیغی مجتمع مهدیه در خصوص اقدامات کانون در مقابله با شیوع ویروس کرونا ابراز داشت: این کانون تلاش کرده است تا فعالیت های زیادی در زمینه شکست کرونا و حمایت از همشهریان انجام دهد.

وی مدعی شد: تهیه پک بهداشتی و توزیع بین منازل منطقه طی دو مرحله، تهیه و توزیع سبد غذایی بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا و ضد عفونی کردن منطقه در چندین مرحله از جمله اقدامات این کانون علیه کرونا است.

برگزاری جشنواره نواهای مهدوی

مجمع تشکل‌های مهدوی مشهد نیز یکی دیگر از مجموعه هایی است که به مناسبت میلاد باسعادت حضرت صاحب الزمان(عج) فعالیت های متنوعی را برنامه ریزی کرده است.

مدیر این مجموعه فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین ابراز داشت: یکی از برنامه های مجمع تشکل‌های مهدوی مشهد که با نام عهد همدلی نیز گفته می شود برگزاری جشنواره نواهای مهدوی است. این جشنواره ویژه نوجوانان بوده و در رشته های تک خوانی، مداحی و لب آهنگ برگزار شده و به نفرات برتر آن جوایزی اهدا خواهد شد.

وی مطرح کرد: از دیگر اقدامات عهد همدلی، تهیه و توزیع اقلام مورد نیاز تشکل های مذهبی جهت آذین بندی محله ها به مناسبت فرارسیدن عید نیمه شعبان است.

مدیر مجمع تشکل‌های مهدوی مشهد برگزاری مسابقه کتابخوانی را یکی دیگر از اقدامات این مجموعه اعلام کرد و افزود: این مسابقه از سوم شعبان به مناسبت میلاد امام حسین (ع) شروع شده است و در روز نیمه شعبان برندگان آن مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.