رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طرقبه شاندیز از صدور ۱۷۵ مجوز برنامه‌های فرهنگی، هنری برای طرقبه شاندیز در سال گذشته خبر داد.

صدور ۱۷۵ مجوز برنامه‌های فرهنگی، هنری برای طرقبه شاندیز

به گزارش قدس آنلاین، ملیحه بذری  بیان کرد: تلاش ما بر این است که با اجرای گسترده برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در طرقبه شاندیز، این شهرستان از وضعیت تک‌محوری خارج شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طرقبه شاندیز با اشاره به اینکه در طول سال گذشته ۱۷۵ مجوز برنامه‌های فرهنگی، هنری برای طرقبه شاندیز صادر شده است، تصریح کرد: این برنامه‌ها در طول سال اجرا شدند و از این تعداد، بیش از ۱۰۰ مجوز در نیمه دوم سال ۹۸ بوده است.

وی افزود: مجوز ۲ نگارخانه صادر شده که یک نگارخانه در دست احداث است، برای ۲ آموزشگاه آزاد هنری هم مجوز صادر شده و کارهای مقدماتی آن‌ها انجام شده، همچنین، مؤسسه فرهنگی هنری تک منظوره، ۲ متقاضی داشته است که اقدامات مربوطه در حال انجام است.

بذری با اشاره به افتتاح یک مجموعه سینمایی گردشگری در طرقبه شاندیز تاکید کرد: کارهای نهایی انجام شده و قرار بر این بود مراسم افتتاحیه و آغاز به کار این سینما همزمان با ولادت باسعادت حضرت علی(ع) در اسفند ماه ۹۸ برگزار شود که متأسفانه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلات اتفاق افتاده، مراسم افتتاحیه انجام نشد و این مراسم بعد از پایان بیماری کرونا برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طرقبه شاندیز ادامه داد: خیلی از افراد که کارهای فرهنگی در این شهرستان انجام می‌دادند، مراتب اداری رعایت نمی‌شد، ناخواسته، سهل‌انگارانه و سهوا اقداماتی انجام و مجوزها و کارهایی اجازه داده می‌شد که متأسفانه مشکلاتی را در طرقبه شاندیز به‌وجود آورده بود، سعی بر این شده که مجوزها بر مدار قانونی‌اش قرار بگیرد و کارها قانونی انجام شود، بنابراین وقتی که مجوزی از کانال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ارشاد این شهرستان صادر می‌شود، این اداره خود را موظف می‌داند که اخلاقا، شرعا و قانونا از این مجوز دفاع کند و اجازه ندهد که مشکلاتی به‌وجود آید.

وی با بیان اینکه انجمن‌های فرهنگی، هنری در حال بازسازی است، متذکر شد: انجمن شعر در شاندیز و طرقبه به صورت مجزا در حال فعالیت بوده، همچنین، به همت انجمن خوشنویسان خراسان رضوی در تلاش هستیم که انجمن خوشنویسان طرقبه شاندیز را به‌زودی راه‌اندازی کنیم و سایر انجمن‌های فرهنگی و هنری این شهرستان نیز در حال فعالیت و خدمات‌رسانی به مردم طرقبه شاندیز هستند.

بذری بیان کرد: شورای نظارت بر نمایش و شورای نظارت بر موسیقی طرقبه شاندیز با توجه به حجم گسترده برنامه‌هایی که در این شهرستان برگزار می‌شود نیازمند بازبینی‌های مختلف است، این شوراها به صورت فعال مشغول هستند، همچنین، شورای نظارت بر نمایش نیز افراد جدیدی را معرفی کرده که ابلاغ آن‌ها از تهران صادر شده و تقدیم افراد شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.