معاون هماهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: اگر آموزش غیرحضوری تداوم یابد، شورای نظارت بر مدارس غیردولتی در چگونگی پرداخت شهریه این مدارس تصمیم‌گیری خواهد کرد.

شهریه مدارس غیردولتی برای برنامه‌های غیرآموزشی باید بازگردانده شود

به گزارش قدس آنلاین، حسین شادکام در خصوص وضعیت آموزشی مدارس غیردولتی، اظهار کرد: مدارس غیردولتی تافته جدا بافته نیست. تمام سیاست‌های حوزه آموزش‌وپرورش برای این دسته از مدارس نیز وجود دارد. سامانه‌ای در حال طراحی است که به دلیل بحث‌های حفاظتی رونمایی از آن به تاخیر افتاده است. در حال حاضر آموزش دانش‌آموزان از طریق صداوسیما، فضای مجازی و سامانه شاد انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط آموزش موجود، آیا در شهریه مدارس غیردولتی تغییری ایجاد خواهد شد یا خیر، گفت: در حال حاضر هیچ تغییری قرار نیست رخ دهد. اولیا برای آموزش هزینه پرداخت کرده‌اند که هم اکنون آموزش به صورت مجازی ارائه می‌شود. بخشی از شهریه مدارس غیردولتی مختص برنامه‌های فوق‌برنامه غیرآموزشی مانند اردو است که در حال حاضر تصمیم‌گیری شده این هزینه‌ها بازگردانده شود.

معاون هماهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ادامه داد: در سامانه شاد، همانند آموزش از طریق صداوسیما، آموزش متمرکز ارائه نمی‌شود و معلمان در آن دخالت مستقیم دارند. این طور نیست که آموزش دانش‌آموزان از طریق صداوسیما انجام شده و معلمان مدارس در آن نقشی نداشته باشند.

شادکام در خصوص این که با وجود آموزش غیرحضوری این دسته از مدارس، آیا تغییری در پرداخت شهریه دانش‌آموزان ایجاد خواهد شد یا خیر، عنوان کرد: در این زمینه شواری نظارت بر مدارس غیردولتی تصمیم‌گیری خواهد کرد. آخرین ابلاغیه مربوط به اسفند ۹۸ بود که مشخص شد حق‌الزحمه همکاران فرهنگی شاغل در مدارس غیردولتی پرداخت شود. پرداخت حق‌الزحمه مدرسین به این معناست که شهریه مدارس در اسفندماه باید پرداخت می‌شده است، اما تا کنون برای فروردین ماه تصمیمی گرفته نشده است.

وی افزود: اگر شرایط به همین نحو پیش رود و مدارس همچنان تعطیل باشد، یکی از گزینه‌های موجود تداوم آموزش حضوری بعد از تعطیلات مدارس تا پایان خرداد است. بنابراین اولیا نسبت به پرداخت شهریه مدارس مجاب خواهند شد. سناریوهای مختلفی پیش‌بینی شده و برای هر کدام تدابیری سنجیده شده است. تمام اینها بستگی دارد دوره آموزش تا چه زمانی ادامه یابد. در خصوص بخشی از موارد نمی‌توان تصمیم‌گیری کرد و باید منتظر شرایط موجود باشیم. در حال حاضر اولویت با تدام آموزش غیرحضوری است.

معاون هماهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بیان کرد: اگر آموزش غیرحضوری تداوم یابد، شورای نظارت بر مدارس غیردولتی در چگونگی پرداخت شهریه این مدارس تصمیم‌گیری خواهد کرد، اما نمی‌دانیم که آموزش غیرحضوری چه زمانی پایان می‌یابد و آیا این که پس از پایان آن می‌توانیم دوره آموزشی را طولانی‌تر کرده و وارد تابستان شویم یا خیر. حتی برای دوره تابستان که مدارسی در نواحی گرمسیری قرار دارند نیز تدابیری سنجیده شده است، منتها هنوز به مقطعی نرسیده‌ایم که بتوان تصمیم‌گیری کرد.

شادکام در رابطه با نحوه نظارت بر عملکرد مدیران و معلمان مدارس تصریح کرد: ساختار نظارتی گذشته را ادامه می‌دهیم. هفته گذشته آمار ثبت‌نام معلمان در سامانه شاد به حداکثر نرسیده بود که با مدیران و معاونان مدارس، اعم از دولتی و غیردولتی برای ثبت‌نام در این سامانه تماس گرفته شد، همچنین یکی از راه‌های نظارتی بر عهده اولیاست. تماس‌هایی داشتیم که از عدم فعالیت معلمان در فضای مجازی رضایت نداشته‌اند.

وی با اشاره به پررنگ شدن نقش خانواده‌ها در شرایط موجود تاکید کرد: مقطعی که در حال حاضر در آن به سر می‌بریم قابل پیش ‌بینی نبوده است. همانطور که شاهد حرکت‌های جهادی از برخی گروه‌ها و افراد مختلف هستیم، خانواده‌ها نیز باید شرایط خانه را برای فرزندان مدیریت کنند. سه تقاضا از خانواده‌ها دارم. اگر صداوسیما اعلام می‌کند که در فلان ساعت کلاس آموزشی دارد، همانطور که اولیا مانند گذشته فرزندشان را در ابتدای صبح بیدار کرده و او را برای مدرسه آماده می‌کردند، برای کلاس‌های مجازی نیز آماده کنند.

معاون هماهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: فرزندان و اولیا تا کنون در یک فضای محدود، تعاملی طولانی نداشته‌اند. از خانواده‌ها تقاضا دارم که بهداشت روانی فرزندان را مدیریت کنند. همچنین همانطور که صداوسیما و فضای مجازی به غیر از موضوع آموزش، اوقات فراغات دانش‌آموزان را پر کرده است، خانواده‌ها نیز باید غنی‌سازی اوقات فراغت فرزندان خود را به خوبی برعهده داشته باشند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.