مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر از شهروندان این استان با ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری ناشی از کرونا متقاضی این نوع بیمه شدند.

۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر در خراسان رضوی متقاضی بیمه بیکاری شدند

به گزارش قدس آنلاین ، محمد سنجری افزود: اطلاعات این شهروندان از سوی سازمان تامین اجتماعی در حال پایش است لذا به زودی واجدان شرایط دریافت بیمه بیکاری ناشی از بحران بیماری همه‌گیر در خراسان رضوی مشخص می‌شوند.

وی ادامه داد: محدودیت‌های ناشی از بحران کرونا، فعالیت برخی مشاغل را تحت تاثیر قرار داده و سبب تعطیلی موقت آنها شده است. 

وی گفت: با توجه به‌ ضرورت رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی و عدم مراجعه به ادارات کار، این وزارتخانه برای رفاه ارباب رجوع از متقاضیان بیمه بیکاری خواست با مراجعه به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت کنند. همچنین بر اساس قانون، افرادی که بیکار می شود باید حداکثر طی یک ماه نسبت به ثبت درخواست بیمه بیکاری اقدام کنند. 

سنجری افزود: بر اساس قانون بیمه بیکاری به افرادی تعلق می‌گیرد که بیکاری آنها غیر ارادی باشد و از سویی باید مشمول قانون کار و بیمه بیکاری باشند و کارفرما سه درصد بیمه را واریز کرده باشد.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین این وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی منعقد شده است برای افرادی که در شرایط کرونا بیکار شدند، برای سه ماه از اسفند پارسال تا اردیبهشت امسال بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

وی گفت: در این مدت قرارداد آنها به حالت تعلیق در می‌آید و بعد از آن کارفرما باید آنها را الزاما به کاربرگرداند و حق تعدیل نیرو ندارد.

سنجری افزود: برخی افراد هم به خاطر پایان سال و خاتمه قراردادشان درخواست بیمه بیکاری نموده‌اند که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برخی نیز زیرپوشش هیچ نهادی نبوده و روزمزد هستند که برای کمک به این افراد با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و آستان قدس رضوی هفت هزار بسته معیشتی و بهداشتی تهیه شده که از این تعداد دو هزار بسته با حمایت انجمن صنفی کارگران بین افرادی که فاقد مزد و مزایا بودند و بیشتر آنها کارگران ساختمانی هستند در حاشیه شهر مشهد توزیع شده است.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر شاغل در واحدهای تولیدی و صنعتی دارد.


منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.