گیلان- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه تمامی مادران باردار تحت رصد قرار دارند، گفت: بیش از هفت هزار مادر باردار را پایش کرونایی کردیم که ۵۰ نفر بستری شدند و آزمایش کرونای حدود ۱۲ نفر مثبت شد.

پایش کرونایی ۷ هزار مادر باردار گیلانی/ ۱۲ نفر مثبت شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، محمدرضا نقی پور با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی از طریق کنترل ورودی ها و خروجی های استانی و بین شهرستانی همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: مردم گیلان با ماندن در خانه در کنترل موج سنگین اپیدمی کرونا در استان نقش مهمی داشتند، اما کماکان در بستر این اپیدمی قرار داریم و چند صد نفر از هم استانی های ما بستری هستند و روزانه ۱۰ها نفر مبتلای جدید داریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به نظارت واحد بهداشت محیط این دانشگاه بر روند گندزدایی و ضد عفونی، گفت: تیم های نظارتی به ویژه در ایام تعطیلات عید نوروز توجه جدی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی داشتند و در این راستا ۴۰ هزار مورد بازرسی و ۱۷۰۰ مرکز پلمب شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یکی از دلایل مدیریت خوب کرونا در استان را توجه مردم به توصیه های بهداشتی و خودمراقبتی دانست و گفت: این همکاری متقابل باید ادامه داشته باشد، زیرا هنوز مشخص نیست که اپیدمی کرونا چه زمانی تمام می شود.

نقی پور، مهار کامل کرونا را نیازمند ماندن در خانه دانست و عنوان کرد: مردم باید فواصل اجتماعی را رعایت کنند و در صورت نیاز به مشاوره های درمانی و روانشناسی با سامانه ۴۰۳۰ یا ۴۴۰۱ تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.