ایلام- به حداقل رساندن مسافرت‌های بین‌شهری از مواردی است که در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پیگیری می‌شود اما با وجود اجرای این طرح و کاهش تردد های جاده ای اما باز هم دوربین هاط نظارتی افزون بر یک میلیون و ۳۷۷ هزار تردد در استان ایلام را به ثبت رساندند.

محدودیت های تردد در ایلام پابرجاست/سفرهای غیر ضروری سیروان را هم آلوده کرد

قدس آنلاین-گروه استان ها: با وجود اینکه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بسیار تاثیر گذار بوده اما باز هم عده ای از هوطنان به آن توجهی نداشته و به دلیل تردد و سفر های غیر ضروری مناطق سفید را هم آلوده کردند.

استاندار ایلام در همین راستا با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند از ۲۳ فروردین ماه اظهار کرد: کارمندان و ارباب رجوعان هر روز تست و غربالگری می‌شوند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی این استان از ۲۳ فروردین ماه با دو سوم ظرفیت و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند شروع خواهد شد ادامه داد: ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی از هفت صبح تا ۲ بعد ظهر است، اما باید پروتکل بهداشتی و همه توصیه‌های پزشکی و اصول بهداشتی رعایت شود.

ورود مسافران غیر بومی ممنوع است

وی در خصوص فعالیت اصناف و بازار نیز یادآور شد: فعالیت‌های بازار به سه دسته کم‌ریسک، متوسط و پرریسک تقسیم شده‌ که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصادیق فعالیت‌های کم‌ریسک از شنبه هفته ‌آینده شروع می‌شود.

استاندار ایلام گفت: حمل و نقل عمومی و حمل بار نیز آزاد است اما حمل و نقل بین استانی و تردد مسافران بدون هیچ ملاحظه‌ای ممنوع است و مسافران غیرساکن به استان‌های خود بازگردانده می‌شوند.

سلیمانی‌دشتکی اضافه کرد: تردد بین شهرستانی نیز تا روز جمعه ۲۲ فروردین ماه همچنان بجز خودروهای دارای مجوز ممنوع است.

اماکن مذهبی تا پایان فروردین تعطیل هستند

وی همچنین در خصوص تعطیلی مراکز مذهبی، زیارتگاه‌ها و اماکن مقدسه نیز گفت: کماکان این مراکز تا پایان فروردین ماه تعطیل است و ستاد نماز جمعه اعلام می‌کند که تا چه زمان تعطیل باشد.

استاندار ایلام بر رعایت بهداشت توسط مردم و ماندن در خانه تاکید کرد و افزود: اگر مردم کار ضروری ندارند از منزل خارج نشوند و یک نفر لوازم ضروری در بازار تامین کند.

سیروان از وضعیت سفید به قرمز تبدیل شد

استاندار ایلام گفت: همچنان حضور در طبیعت، چادر زدن، حضور در پارک‌ها، گردهمایی و تجمعات ممنوع است و ضابطان قضایی با موارد متخلف برخورد می‌کنند.

وی همچنین با قدردانی از مردم استان اظهار داشت: در سیروان وضعیت سفید بود اما به دلیل تجمعات مرگ و میر ناشی از کرونا نیز داریم که این ظلم در حق مردم است و مردم باید از تجمعات پیشگیری کنند و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی موظف است جواب مثبت افراد مبتلا به کرونا را به خود شخص، اداره، خانواده و صنف مربوطه اطلاع دهد تا کنترل‌های لازم به عمل بیاید.

تردد افزون بر یک میلیون خودرو

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با بیان اینکه دوربین‌های نظارتی راهداری در بازه زمانی اول فروردین تاکنون یک میلیون و ۳۷۷ هزار تردد خودرو در محورهای مواصلاتی این استان ثبت کردنداظهار کرد: این تعداد تردد در طرح نوروزی در ۴۶ محور بین شهری استان به ثبت رسیده است.

نورالله دلخواه  با بیان اینکه این تعداد تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۴۶ درصد کاهش داشته است ادامه داد: از یکم‌ تا ۱۷ فروردین ماه تردد ورودی ۴۵ درصد و تردد خروجی خودروها از این استان ۴۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ایلام یادآور شد: عمده دلیل این کاهش ها لغو سفرهای نوروزی، پیوستن مردم به کمپین در خانه بمانیم به منظور پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور بوده است.

اعمال قانون برای ۲۸۰۰ خودروی متخلف

در همین حال رییس پلیس راه ایلام  نیز از اعمال قانون تعداد دو هزار و ۸۰۰ دستگاه خودروی متخلف از ابتدای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی (هشتم فروردین) تاکنون در این استان خبر می دهد.

سرهنگ رضا همتی زاده به تشریح اقدمات این پلیس در مدت اجرای طرح پیشگیری از کرونا پرداخت و اظهار داشت: در طول مدت اجرای این طرح تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه به دلیل تردد غیرمجاز در سطح راه ها اعمال قانون، تعداد ۴۱ دستگاه وسیله نقلیه توقیف و ۲ هزار و ۹۸۴ دستگاه خودروی غیربومی نیز به شهرهای خود عودت داده شدند.

وی از استقرار ۶۹ تیم عملیاتی در ورودی های استان خبر داد و افزود: طرح ممنوعیت تردد ورود وسایل نقلیه غیربومی تا زمان قطع زنجیره ویروس کرونا با شدت هرچه بیشتر در ورودی های استان و مسیرهای بین شهری اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.