قرار است بعد از برگزاری جلسه اوپک پلاس، ۲ سناتور جمهوریخواه آمریکا با هدف تاکید بر لزوم تامین منافع واشنگتن از راه کاهش سقف تولید نفت، با مقامات ریاض گفتگویی نه چندان دوستانه داشته باشند.

تهدید تلفنی ریاض با هدف کاهش تولید نفت توسط سناتورهای آمریکایی

قدس آنلاین؛ به نقل از رویترز، سناتورهای جمهوریخواه «کوین کارمر» و «دان سالیوان» که لایحه تهدیدآمیزی مبنی بر خروج سامانه‌ها و نیروهای نظامی از عربستان سعودی در صورت عدم کاهش سقف تولید نفت از سوی این کشور را ارائه کرده‌اند؛ قرار است شنبه آینده گفتگویی تلفنی با مقامات ریاض داشته باشند.

این تماس تلفنی ۲ روز بعد از جلسه اوپک پلاس که انتظار می‌رود طی آن عربستان و روسیه به کشمکش بر سر سقف تولید نفت پایان دهند، برقرار خواهد شد.

گفتنی است طبق لایحه حزب جمهوریخواه، در صورتی که ریاض با مسکو به توافق نرسد، آمریکا علاوه بر خروج نظامیانش از عربستان، سامانه‌های پاتریوت و تاد را نیز از این کشور خارج خواهد کرد.

از سوی دیگر، چنانچه توافق حاصل شود، این تماس تلفنی که بعد از برگزاری جلسه اوپک پلاس برقرار خواهد شد، تاکیدی خواهد بود بر اجرای تصمیات اتخاذ شده برای کاهش تولید نفت و راهی برای انجام رایزنی‌های بیشتر با هدف تامین منافع آمریکا.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.