کشورهای عضو اوپک پلاس در حال بحث در مورد ایده اجرای کاهش تولید برای حداقل ۳ ماه از می تا جولای هستند.

اوپک پلاس در حال بررسی کاهش ۳ ماهه تولید نفت است

قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری تاس، ۲ منبع آگاه در اوپک گفتند کشورهای عضو اوپک پلاس در حال بحث در مورد ایده اجرای کاهش تولید برای حداقل ۳ ماه از می تا جولای هستند.

یک منبع عالی رتبه در اوپک گفت: «۳ ماه. من معتقدم توافق می تواند از ماه می انجام گیرد زیرا تحویل های ماه آوریل قبلا برنامه ریزی شده است.» یک منبع دیگر نیز خاطر نشان کرد کاهش تولید احتمالی «قطعا تا پس از ماه ژوئن خواهد بود.»

یک مقام وزارت انرژی روسیه گفت، این وزارتخانه دعوتنامه ای را از سوی دبیرخانه اوپک برای شرکت در نشست روز پنجشنبه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد دریافت کرده و مسکو در این نشست شرکت خواهد داشت.

عربستان و روسیه مهمترین اعضای اوپک پلاس ظاهرا آماده مذاکره بر سر کاهش قابل توجه تولید برای به توازن رساندن بازار هستند. پیش از این قرار بود روز دوشنبه یک نشست از طریق ویدئو کنفرانس بین عربستان، روسیه و دیگر تولید کنندگان بزرگ از جمله نمایندگانی از آمریکا بر سر موضوع کاهش تولید برگزار شود. اما پس از آنکه سعودی ها و روس ها یکدیگر را به از بین بردن ائتلاف اوپک پلاس متهم کردند این نشست به روز پنجشنبه موکول شد.

به گفته تحلیلگران حتی اگر گروه بزرگتری از تولید کنندگان موسوم به اوپک پلاس پلاس متشکل از آمریکا، کانادا، برزیل، نروژ و دیگر تولیدکنندگانی که عضو اوپک پلاس نبوده اند بر سر کاهش ۱۰ میلیون بشکه ای تولید نفت توافق کنند، این رقم برای جبران کسری قابل توجه ایجاد شده در بخش تقاضای نفت کافی نخواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.