مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: طی نامه نگاری هایی که با بیمارستان ها داشتیم قرار شد که فقط میزان خون مورد نیاز اورژانس را تامین کنیم وبرای دیگر موارد جوابگو نباشیم.

مشکلی بابت ذخایر خونی در مشهد نداریم

مجید عبدالهی ضمن ابراز خوشحالی از وضعیت ذخیره خونی مشهد گفت: خدا را شکر در حال حاضر در کشور یکی از بهترین وضعیت ها را داریم تا جایی که توانسته ایم بخشی از ذخیره خونیمان را هم به استان قم ارسال کنیم.

وی ادامه داد: مراجعه مردم در این ایام به ایستگاه های انتقال خون کم شده است به این دلیل که ماخودمان به مردم متذکر می شویم که حتی المکان از منازل خارج نشوند. ولی با این حال در حال حاضر به همت آستان قدس رضوی که در مبادی ورودی حرم قبل از تعطیلات نوروزی کانکس سیار انتقال خون قرار داده بودند و کمکهای سپاه پاسداران در این خصوص وضعیت مطلوبی را به لحاظ  خونی در مشهد داریم.

عبدالهی افزود: طی نامه نگاری هایی که با بیمارستان ها داشتیم قرار شد که فقط خون اورژانس را تامین کنیم وبرای دیگر موارد ما جوابگو نباشیم. ولی بحثی که در حال حاضر مطرح است موضوع پلاسما درمانی است. مردم ما توقع دارند که یکی از درمان های کووید ۱۹ نیز پلاسما درمانی باشد و این ذهنیت هست که انتقال خون می تواند کمک کند که البته در جلساتی که برگزار شد ما آمادگیمان را برای این موضوع اعلام کردیم که فقط کمک خواهیم کرد و به مسائل اخلاقی و حقوقی ورود پیدا نمی کنیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: البته این کار هنوز در مرحله تحقیقاتی است و وارد مرحله علمی نشده است ولی به هر شکل با توجه به وضعیت بوجود آمده نمی شود خیلی در این خصوص صبوری کرد. این آمادگی موجود است که یکی از پایگاه ها و دستگاهایمان را به همکاری با معاونت درمان و بیمارستان اختصاص دهیم و همکاری های لازم را با آنها داشته باشیم.


انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.