رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افزایش رفت و آمد مردم در خیابان ها و کم‌توجهی به لزوم رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، نسبت به احتمال آغاز موج دوم شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در مشهد و خراسان رضوی هشدار داد.

موج دوم کرونادر راه است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید محمدحسین بحرینی افزود: طی روزهای اخیر رفت و آمد شهروندان در خیابانها بالا رفته زیرا برخی از مردم در خانه نمی‌مانند. این وضعیت از بابت خطر انتقال ویروس عامل بیماری کرونا و افزایش شیوع آن ظرف دو هفته آتی نگرانیهایی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: گرچه ظرف چند روز اخیر تعداد شهروندان بستری‌ بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در خراسان رضوی با همراهی مردم و اقدامات و هماهنگی‌ خوب مسوولان تا حدودی ثابت مانده اما افزایش چشمگیر حضور مردم در بیرون از خانه و شلوغ شدن دوباره خیابانها ممکن است این وضعیت را تغییر دهد.
نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت پیرامون بیماری کرونا در خراسان رضوی گفت: وضعیت بیماری همه‌گیر در کلانشهر مشهد و استان خراسان رضوی همچنان قرمز است و اجرای جدی و دقیق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی می‌بایست کماکان ادامه داشته باشد.
وی افزود: بی‌توجهی برخی از شهروندان، نتیجه تمام تلاشها و خدمات شبانه‌روزی کادر درمانی را که طی این مدت برای مهار بیماری کرونا و قطع چرخه انتقال ویروس کووید ۱۹ در خراسان رضوی کوشیده‌اند به هدر خواهد داد.
دکتر بحرینی همچنین به شعار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر "تقویت پرستاری و مامایی برای دستیابی به سلامت برای همه" اشاره و بیان کرد: دانش‌آموختگان مامایی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شرایط کنونی که شیوع ویروس کووید-۱۹ به یک معضل جهانی تبدیل شده، به عنوان مدافعان خط مقدم نظام سلامت در کنار پزشکان در کمک به درمان بیماران و شناسایی افراد مبتلا نقش کلیدی دارند.
خدمات سلامت به جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی توسط ۶ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی مستقر در این استان شامل دانشگاههای مشهد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، سبزوار، گناباد و نیشابور ارائه می‌شود. ۷۵ درصد جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.