غلامحسین حقدادی گفت: بیش از ۵ هزار بسته بهداشتی در دوران کرونایی، در چهار نوبت برای بچه های کار وخانواده هایشان فراهم شده که این بسته ها عمدتا در حاشیه شهر توزیع شده است. همه این اقدامات همراه با آموزش بهداشتی بوده است و همراه این موارد یکسری کمک های محلی که شامل صد ها بسته غذایی است در بین این افراد توزیع شده است.

توزیع ۵ هزار بسته بهداشتی و صدها بسته غذایی در بین کودکان کار خراسان رضوی

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: یکی از قشرهای بسیار آسیب پذیر و ناتوان در مقابل کرونا، که علاوه بر در معرض آسیب بودن خودشان با توجه به مسری بودن شدید این بیماری تهدید بزرگی برای جامعه نیز محسوب می شوند، کودکان کار و کودکان خیابانی هستند. کسانی که بیش از همه به حمایت و توجه نیازمند هستند.

غلامحسین حقدادی معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در توضیح حمایت های سازمان بهزیستی از این افراد گفت: در تمام این روزها هیچ کدام از مراکز ما که برای ساماندهی کودکان کار که چه به صورت شبانه روزی یا به صورت روزانه خدمت رسانی می کرده اند، فعال بوده اند. مخصوصا خوابگاه های شبانه روزی کودکان و کارها و اقدامات روانشناسی و مددکاری در آن جا انجام می شود در طول این مدت به هیچ عنوان خدمت رسانی شان تعطیل نشده است. علاوه بر این مراکز ما تیم هایی برای آموزش بهداشتی برای کودکان کار و خیابان داشته ایم. این تیم ها به صورت داوطلبانه با ما همکاری داشتند که ۹ سازمان غیر دولتی با ما همراه بوده اند.

وی ادامه داد: بیش از ۵ هزار بسته بهداشتی در دوران کرونایی، در چهار نوبت برای بچه های کار وخانواده هایشان فراهم شده که این بسته ها عمدتا در حاشیه شهر توزیع شده است. همه این اقدامات همراه با آموزش بهداشتی بوده است و همراه این موارد یکسری کمک های محلی که شامل صد ها بسته غذایی است در بین این افراد توزیع شده است.

حقدادی گفت: با کمک همین تیم های محلی و البته همراهی و همکاری شهرداری، هلال احمر و آتشنشانی و... یکسری اقدامات جهت ضد عفونی کردن اماکن کودکان کار انجام شده است تا فضای زندگی و کار این افراد  از آلودگی ها پاک شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.