در روسیه طی ۲۴ گذشته، با تأیید ۱۱۷۵ مورد جدید از عفونت کرونا و ثبت پنج مورد مرگ ناشی از این بیماری، تعداد کل مبتلایان به کرونا در دوره شیوع به ۸۶۷۲ نفر رسیده، ۶۳ نفر جان باخته و ۵۸۰ نفر هم بهبود یافته‌اند.

 ادامه رشد صعودی ابتلا به کرونا در روسیه/تعداد فوتی‌ها ۶۳ نفر شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه امروز، چهارشنبه، 8 آوریل (20 فروردین ماه) گزارش داد که طی یک روز گذشته در این کشور، هزار و 175 مورد جدید از عفونت ویروس کرونا در 56 منطقه فدرال مشاهده شده و بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به کرونا در روسیه به 8672 مورد رسیده است.

بر اساس اطلاعات این ستاد، وضعیت در روسیه بدین ترتیب است که 1175 مورد جدید از عفونت ویروس کرونا در 56 منطقه از کشور تأیید شده ، 5 مورد مرگ ناشی از این بیماری نیز ثبت شده است. ضمن اینکه طی 24 ساعت گذشته 86 نفر در سراسر روسیه هم به طور کامل بهبود یافته‌اند.

بیشتر موارد جدید آلودگی در پایتخت، مسکو 660 نفر بوده است. سپس منطقه مسکو (95 نفر) ، شهر سن‌پترزبورگ (34 نفر) ، منطقه لنینگراد (32 نفر) و و در مناطق دیگر هم 25 یا کمتر مورد بیماری مشاهده شده است. تاکنون چهار منطقه فدرال روسیه هم همچنان عاری از آلودگی ویروس کرونا باقی مانده‌اند.

بنابراین ، بطور کلی موارد ابتلا به بیماری کرونا در کشور به 8672 مورد افزایش یافته، این عفونت در 81 منطقه فدرال روسیه گسترش یافته. در کل دوره شیوع این بیماری ، 63 نفر جان باخته و 580 نفر هم بهبود یافتند.

مقامات شهردای مسکو نیز یادآور شدند که در پایتخت، 10 بیمارستان و 9 آزمایشگاه بزرگ به مراکز اصلی مبارزه با ویروس کرونا تبدیل شدهاند. بر اساس این اطالاعات،  این مراکز بصورت شبانه روزی کار می‌کنند ، بیش از 2 هزار نفر پرسنل فنی ، سه موسسه تحقیقاتی و 16 سازمان در این زمینه با آنها مشارکت دارند.

اختصاص بودجه برای مبارزه با کرونا و بسته تدابیر جدید برای حمایت از مردم و تجار 

در خبر دیگری گزارش شده که "میخائیل میشوستین" نخست وزیر روسیه ، فرمانی را امضا کرد که براساس آن ، با موافقت رئیس جمهور، بیش از 1.1 میلیارد روبل برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا اختصاص می یابد. این سند روز سه شنبه در پرتال رسمی اطلاعات قانونی روسیه منتشر شد.

روز گذشته میشوستین از تهیه بسته جدید اقدامات برای حمایت از مردم و تجار در شرایط شیوع بیماری کرونا هم خبر داد و یادآور شد که این اقدامات در تماس مستقیم با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین انجام می شود.

نخست وزیر دقیقا مشخص نکرد که چه تدابیری در این باره برنامه ریزی شده است ، ولی گفت که آنها طیف گسترده‌ای از تصمیمات ، از جمله موضوعات مربوط به حمایت از جمعیت و کارآفرینان را پوشش می دهند.

لازم به یادآوری است که به گفته مقامات مسئول رعایت رژیم خود انزوائی (قرنطینه خانگی) به محافظت از جان 7 هزار شهروند ساکن مسکو در ماه آوریل کمک خواهد کرد تا تعداد قربانیان از 100 نفر فراتر نرود.

در این رابطه نظرسنجی انجام شده توسط بنیاد سنجش افکار عمومی سراسری روسیه نشان داده، 81 از مردم این کشور و 90 درصد از ساکنان پایتخت سعی می کنند تا رژیم خود انزوائی برای مقابله با شیوع عفونت ویروس کرونا را رعایت کنند. طبق این اطلاعات، 74 درصد از شهروندان روس هم معتقدند که روسیه می تواند بر بیماری کرونا غلبه پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.