استاندار خراسان رضوی گفت: شرایط بسیار سختی را طی ۵۰ روز اخیر در این استان به ‌خصوص کلانشهر مشهد برای حفظ سلامت مردم طی کردیم و در صورت نیاز تعطیلی‌ها تمدید خواهد شد.

در صورت نیاز تعطیلی‌ها تمدید خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی در نشست ویدئوکنفرانسی با روسا و معاونان بهداشتی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خراسان رضوی به مناسبت روز جهانی بهداشت افزود: اتحاد و همدلی خوبی میان تمامی مسوولان استان در زمینه کنترل و مقابله با بیماری کرونا وجود دارد و جا دارد از نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، فرمانداران و ائمه جمعه استان و تمامی مدیران استانی و شهرستانی و عموم مردم قدردانی شود.

وی ادامه داد: بودجه مورد نیاز هر شهرستان در حوزه سلامت و درمان بیماران مبتلا به کرونا به‌ صورت کامل اختصاص می‌یابد تا نمایندگان شهرستان‌های استان در حوزه بهداشت و درمان هیچگونه دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند.

وی گفت: مشکلی بابت ماسک و محلول‌های ضدعفونی‌ کننده در خراسان رضوی دیده نمی‌شود و در قالب طرح حمایت از بیماران خاص با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی استان، اقلام حفاظتی و بهداشتی به صورت رایگان در اختیار این بیماران قرار داده می‌شود.

رزم حسینی افزود: بسته‌های معیشتی با دستور رییس جمهوری در حال توزیع بوده و تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار بسته در این استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: نقش مردم در پیشگیری از بیماری‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است، از این رو خواستار ادامه همکاری‌های مردمی تا زمان ریشه‌کنی ویروس کرونا در استان خراسان رضوی هستیم، بطوریکه اثرپذیری‌ها و نقش‌آفرینی مردم در روز طبیعت امسال برای شکست چرخه انتقال ویروس کووید ۱۹ ستودنی بود.

وی گفت: قطارشهری و اتوبوس در مشهد به خاطر تامین سلامت مردم تعطیل شد و تا پایان فروردین ماه عدم فعالیت‌ها ادامه دارد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ایران بهترین عملکرد را در مقابله با ویروس کووید ۱۹ داشته است افزود: خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی در ارتقای سلامت جامعه و بهبود شاخص‌های بهداشتی ارزنده و قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: ویروس کرونا مشکلات بسیار برای کشورهای مختلف از جمله ایران ایجاد کرده است اما اقدامات انجام شده در کنترل و مقابله با این بیماری در ایران قابل تحسین است، بطوریکه کشورهایی همچون آمریکا، اسپانیا و ایتالیا با بهترین امکانات در مهار این بیماری عاجز مانده‌اند.

روند درمان مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی مناسب است

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: طی ۵۰ روز اخیر ۸۰ درصد فعالیت‌های کاری مسوولان استان به‌ ویژه استاندار خراسان رضوی به حوزه سلامت اختصاص یافته و از این بابت از تمامی کسانی که در این راستا تلاش کرده‌اند تشکر می‌کنیم.

دکتر محمد حسین بحرینی افزود: امر درمان بیماران کرونایی در استان با وجود نوسانات آماری به‌ خوبی انجام شده است و با همت و تلاش خستگی‌ناپذیر مدافعان سلامت مشکل و دغدغه‌ای در این خصوص وجود ندارد و همچنان تنها خواسته‌ ما ادامه همکاری مردم با خادمان خود در حوزه سلامت است.

وی عمده علائم مشکوک به کرونا را شامل تب، سرفه خشک، بی‌حالی، استخوان درد، ضعف جسمانی و حالت تهوع عنوان کرد و اظهار داشت: مردم می‌توانند با مراجعه به مراکز و آزمایشگاه‌های فعال در زمینه کرونا به‌صورت رایگان تست‌های لازم را انجام دهند.

وی گفت: در حال حاضر ۸۰ تا ۹۸ درصد جمعیت استان خراسان رضوی به جز شهر مشهد در قالب سامانه خدمات  ۴۰۳۰ غربالگری کرونا شده و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند اما در شهر مشهد  به ‌جهت عدم پاسخگویی مردم تاکنون ۷۵ درصد جمعیت غربالگری شده‌اند.

بحرینی افزود: گرچه در روزهای اخیر خبر خوشی از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر کنترل کووید ۱۹ مطرح شده است اما اقدامات پیشگیرانه و مراقبت‌های بهداشتی باید تا زمان ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا ادامه یابد، زیرا این ویروس ناشناخته بوده و به طرق مختلف وارد بدن می‌شود و باید همواره مراقب سلامتی‌ خود باشیم.

در این نشست مسوولان ۶  دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی مستقر در استان خراسان رضوی با گزارشی از اقدامات انجام شده در مقابله با کرونا به بیان مشکلات خود در این زمینه پرداختند که عمده نگرانی‌های آنان از بابت افزایش ترددها، ایجاد تجمعات، فعالیت اصناف و بازاریان، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، خستگی و کار زیاد نیروهای بهداشتی و درمانی و نبود نیروی جایگزین و تامین نیازهای مالی و دارویی بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.