مراسم معرفی برگزیدگان جایزه ادبی پولیتزر، با دو هفته تاخیر و به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

برندگان پولیتزر ۲۰۲۰ به صورت آنلاین معرفی می‌شوند

قدس آنلاین: با اعلام سایت رسمی جایزه پولیتزر و بیانیه رسمی این جایزه برگزار کنندگان تصمیم گرفتند برندگان جایزه پولیتزر را که قرار بود بیستم آوریل (یکم اردیبهشت)، در مراسمی رسمی معرفی شوند، چهارم می (پانزدهم اردیبهشت) ساعت ۱۵ به وقت آمریکا، در یک مراسم آنلاین در سایت رسمی جایزه پولیتزر معرفی کنند.

 پیش از این، دانا کندی رئیس اجرایی جایزه پولیتزر به خبرنگاران گفته بود: بسیاری از خبرنگارانی که در خط مقدم پوشش اخبار جهانی کرونا هستند، در هیئت داوران جایزه پولیتزر جای دارند، به تعویق انداختن تاریخ اعلام برندگان زمان بیشتری را برای ارزیابی کامل برندگان نهایی جایزه ۲۰۲۰ در اختیار ما قرار می‌دهد. این برهه از زمان،‌ بیش از هر زمان دیگری رسالت خبرنگاری برای خدمت‌رسانی حیاتی به مردم اهمیت دارد.

جایزه‌ ادبی پولیتزر (Pulitzer Prize) به‌ افتخار جوزف پولیتزر، روزنامه‌نگار معروف آمریکایی، نام‌گذاری و تأسیس شده است. جوزف پولیتزر از حامیان مالی و بنیان‌گذاران مدرسۀ روزنامه‌نگاری دانشگاه کلمبیا بود.

مراسم اهدای پولیتزر از سال ۱۹۱۷ هرساله در ماه آوریل با نظارت دانشگاه کلمبیا برگزار می‌شود. این جایزه در بخش داستان به یک نویسنده‌ٔ آمریکایی داده می‌شود؛ با این شرط که بهترین اثر با مضمون زندگی آمریکایی را منتشر کرده باشد. هم اکنون ارزش مالی این جایزه ۱۰ هزار دلار است.

این جایزه علاوه بر حوزه‌ٔ ادبیات، به بهترین‌های رشته‌های روزنامه‌نگاری و موسیقی هم تعلق می‌گیرد. در بخش روزنامه‌نگاری، علاوه بر جایزه‌ٔ نقدی، یک مدال طلا هم اهدا می‌شود. جویس کارول اوتس، ویلیام فاکنر، جان آپدایک، ‌ای ال دکتروف، جومپا لاهیری و فیلیپ راث تعدادی از سرشناس‌ترین نویسندگانی هستند که موفق به کسب این جایزه شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.