مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در اجرای طرح بسیج ملی مقابله محیطی با ویروس کرونا تاکنون ۴۱ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه انجام شده است.

۴۱ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، علی اصغر حسنی با بیان اینکه در سال جاری بسیج مقابله محیطی با کووید ۱۹ جایگزین برنامه سلامت نوروزی شده است افزود: در این راستا ۱۸۰ تیم بازرسی بهداشت محیط در مشهد و شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه با هدف پیشگیری از کرونا بر فعالیت واحدهای تولید و عرضه مواد غذایی و مراکز پرتردد نظارت دارند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۲ هزار و ۹۶۸ مکان عمومی مورد بازدید و نظارت‌های بهداشتی قرار گرفته است ادامه داد: به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کووید ۱۹ دستورالعمل‌های بهداشتی به تمامی اماکن عمومی ارسال شده و در صورت تخلف با جدیت برخورد خواهد شد.

وی گفت: با اجرای این طرح ۸۵۰ واحد صنفی توزیع مواد غذایی به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی با هماهنگی قضایی تعطیل شده‌ است.

حسنی با تاکید بر اینکه فعالیت بسیج مقابله محیطی با کووید ۱۹ و نظارت بر واحدهای صنفی تهیه و توزیع غذا، اماکن عمومی و مکان‌های پر تردد تا پایان شکست کرونا ادامه خواهد داشت افزود: مردم همکاری خوبی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارند و با توجه به فعالیت‌های آگاهی بخشی و اطلاع رسانی رسانه‌ها، آگاهی مردم در خصوص بیماری کرونا افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بازدید مشترک با اتاق اصناف از واحدهای صنفی و اماکن عمومی باعث شناسایی واحدهای متخلف و برخورد با آنها شده و با مراکزی که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کردند از طریق سازمان‌های مربوطه برخورد قانونی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.