مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ویروس کرونا فرصتی برای حفاظت بهتر از محیط زیست فراهم کرده است.

کرونا فرصتی برای حفاظت محیط زیست فراهم کرد

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی در نشست با معاونان و مسوولان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اهمیت محیط زیست و ارتباط آن با ادامه حیات انسان افزود: محیط زیست و سالم بودن آن با زیست انسان ارتباط مستقیم و موثر دارد.

وی ادامه داد: امسال تمرکز بر توسعه زیرساخت‌های الکترونیک برای آموزش مجازی، مدیریت سبز و کاهش هزینه‌های جاری دولت خواهد بود.

وی گفت: به منظور تحقق شعار سال، حفاظت محیط زیست باید زیربنای جهش تولید پایدار را فراهم سازد.

همتی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های ملی و استانی برای جهش تولید استفاده شود افزود: این جهش بر مبنای توسعه پایدار است و لازم است اجرای طرح‌های اقتصادی با پیوست زیست محیطی بر مبنای اخلاق مداری، پاسخ‌دهی به مطالبات منطقی مردم و رونق تولید باشد.

وی به پرهیز از هرگونه جبهه‌گیری غیرعلمی و غیرمنطقی کارشناسان حفاظت محیط زیست استان در استقرار واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی تاکید کرد و ادامه داد: تمام تمرکز و اولویت این اداره کل در سال جاری منطبق با سند جامع رهبر معظم انقلاب در حوزه توسعه پایدار، ترویج اشتغال سبز و جرم‌انگاری تخریب محیط زیست خواهد بود.

وی گفت: این اداره کل با تشکیل ستاد پیشگیری از شیوع کرونا در تمامی ادارات و نمایندگی‌های خود در استان، ابلاغ آئین‌نامه‌های بومی‌سازی شده بهداشت جهانی، الزام به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، نوبت بندی حضور کارکنان و آموزش‌های مستمر به عنوان یکی از مراکز سفید و بدون آلودگی ویروس شناخته می‌شود.

همتی افزود: با همکاری کارکنان اداره حفاظت محیط زیست استان، توانستیم شعار "در خانه بمانیم" در ایام تعطیلات و خدمت‌رسانی الکترونیکی را با موفقیت برنامه‌ریزی کنیم و این رویه تا نابودی این ویروس ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.