سنندج- اگرچه بهمن مرادنیا استاندار کردستان در نخستین روز هفته جاری در هشتمین جلسه ستاد مقابله با کرونا از همکاری مردم در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی تقدیر کرد اما افزایش حضور مردم از همان روز تاکنون در خیابان ها و تردد آن ها موجب شده تا بسیاری از مسئولان از این بابت اظهار نگرانی کنند.

ابراز نگرانی مسئولان کردستان از بی مبالاتی برخی شهروندان

قدس آنلاین-گروه استان ها:وضعیت ترددها به ویژه در شهر سنندج و در ساعت‌های بعد از ظهر به گونه‌ای است انگار با پایان تعطیلات، ویروس کرونا هم پایان یافته و به همین دلیل از روز شنبه بار دیگر ترافیک به شهر سنندج بازگشت و نه تنها هسته‌های مرکزی شهر که حتی خیابان‌های مناطق حاشیه نیز مملو از خودورهای شخصی شده است.

افزایش تردد خودرو و عابران پیاده تنها مربوط به شهر سنندج نیست بلکه این ازدحام در سایر شهرهای استان کردستان هم وجود دارد و متأسفانه نکته تلخ‌تر ماجرا اینجا است که شماری از مردم بار دیگر در جمع‌های چند نفره با توقف در کمربندی آبیدر بساط چای و غذا خوردن را پهن کرده‌اند.

متاسفانه در یکی دو روز اخیر تردد مردم در خیابان انقلاب شهر سنندج و پهن کردن بساط دستفروشی هم در اوج قرار گرفته و در طول روز شمار زیادی از مردم از این خیابان عبور کرده و تجمع‌های مختلفی شکل می‌گیرد.

در کنار این مهم از گوشه و کنار مناطق مختلف استان خبرهای در خصوص برگزاری مراسم‌های ختم درگذشتگان به گوش می‌رسد که به عنوان نمونه روز دوشنبه در منطقه ۱۷ شهریور شهر سنندج مراسم ختمی برگزار شده و در این مراسم شاید صدها نفر از مردم در منزل فرد متوفی حضور پیدا کرده بودند.

افزایش اجتماعات

افزایش تردد ها و حضور در اجتماعات البته تنها به شهر سنندج ختم نمی شود بلکه شهرستان سقز نیز به عنوان دومین شهر پر جمعیت این استان با همین مشکل روبروست تا آن جا که مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز در خصوص احتمال افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان هشدار می دهد.

دکتر انور بهرامی با بیان اینکه شلوغی ها و اجتماعات در این روزها افزایش داشته و لذا این اجتماعات برای مردم سقز خطرناک است می افزاید: این تجمعات و بیرون آمدن مردم از خانه، بی شک در روزهای آینده افزایش آمار افراد مبتلا به کرونا را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هنوز به طور کلی ویروس کرونا در روستاهای سقز گزارش نشده است، تاکید می کند: روستاییان هم باید در این بازه زمانی سفرهای خود را به شهر کمتر کنند تا از انتقال کرونا به روستاهای محل اقامت خود پیشگیری کنند.

رعایت فاصله اجتماعی سلامت شهروندان را تضمین می کند

در همین رابطه استاندار کردستان با بیان اینکه تنها راه ریشه کنی این ویروس در استان و به تبع آن در کشوررعایت موارد بهداشتی است از مردم می خواهد تا فاصله اجتماعی را به جد رعایت و تا می توانند در خانه بمانند.

بهمن مرادنیا می افزاید:  برای مقابله بهتر و کاهش روند شیوع ویروس کرونا در استان، مردم باید نسبت به رعایت توصیه‌های علوم پزشکی جدی بوده و از حضور در اماکن شلوغ و تجمعات خودداری کنند.

وی با تاکید بر این موضوع که مردم باید همچنان در این رابطه جدیت لازم را داشته باشند و تا زمان عادی شرایط، حداکثر مراقبت‌ها را به کار گیرند ادامه می دهد: لازم است مردم از برگزاری و شرکت در هر گونه مراسم خودداری کنند.

مرادنیا با بیان اینکه مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای مردم را در شرایط کنونی به خوبی درک می‌کنیم یادآور می شود:  دولت کارهایی را انجام داده و قرار است کمک‌هایی به اقشار آسیب‌پذیر صورت گیرد تا این افراد و خانواده‌ها بتوانند نیازهای روزانه خود را تامین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.