نایب رئیس کانون بازنشستگان مشهد مقدس گفت: دولتمردان با مصوبه اخیر خود نشان دادند فقط در شعار حامی کارگرند و به وضعیت معیشتی این قشر توجهی ندارند.

کارگر با حقوق ۲ میلیونی چگونه زندگی کند؟ / دولت توجهی به وضعیت معیشتی کارگران ندارد

به گزارش قدس آنلاین، رحت‌الله پوموسی اظهار داشت: حداقل حقوق کارگران در سال ۹۹ فقط ۲۱ درصد افزایش پیدا کرد و در سایر سطوح مزدی ۱۵ درصد؛ این مسئله ظلم آشکار در دویست و نود و یکمین جلسه شورای عالی کار بود که در ۲۰ فروردین ۹۹ تشکیل و تا بامداد روز بعد ادامه داشت.

نایب رئیس کانون بازنشستگان مشهدمقدس گفت:  این مسئله در حالی اتفاق افتاد که بعد از برگزاری جلسات متعدد والبته طولانی نمایندگان شریف کارگری از مواضع شرافتمندانه خود کوتاه نیامدند و نهایتا صورت جلسه تعیین مزد سال ۹۹ با اکثریت و نظر منفی نمایندگان کارگری امضاء شد.

پورموسی عنوان کرد: باید به این عزیزان احسنت گفت که آبرو و اعتبار جامعه کارگری کشور راخریدند؛ این جلسه اثبات کرد دولت به عنوان کارفرمای بزرگ هیچگاه به فکر کارگر نبوه؛ نیست و نخواهد بود و دولتمردان مدام فقط شعار حمایت از کارگران را سر می‌دهند.

وی تصریح کرد: باید پرسید وجدانا با یک میلیون و هشتصد هزار تومان و با احتساب مزایا حدود دو میلیون پانصد یا اصلا سه میلیون تومان و با وجود تورم فراوان خودتان می‌توانید زندگی کنید؟ تا چه زمانی باید به کارگران وعده و وعید داد و آنان را در مقابل خانواده‌هایشان شرمنده کرد.

نایب رئیس کانون بازنشستگان مشهد اظهار داشت: قطعا با توجه به تورم و مشکلات معیشتی کارگران در سال ۹۹ با این سطح دستمزد در حوزه معیشت و بهداشت و درمان به مشکل خواهند خورد و از تشکل‌های کارگری درخواست داریم مراتب اعتراض خود را به مسئولان اعلام کنند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.