سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۶۳۴ مورد جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: روند مرگ و میر کووید - ۱۹ نیز خوشبختانه در روزهای اخیر روند کاهشی داشته و امیدواریم در روزهای آینده این روند استمرار یابد.

 کاهش موارد ابتلا و فوتی های کرونا و سرعت گرفتن زمان درمان

قدس آنلاین"  دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی افزود: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۶۲۲۰ نفر رسید.

به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع تا کنون ۴۱۱۰ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۳۲۳۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی افزود:  ۳۹۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور گفت: همچنین تا کنون ۲۳۱ هزار و ۳۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی گفت: طی روزهای اخیر به طور مشخصی با کاهش تعداد موارد جدید مواجه هستیم. قسمت اعظم این روند کاهشی و مدیریت شده بیماری مدیون مراعات و مشارکت اجتماعی خوب مردم و مداخلات همکاران در نظام سلامت است.

جهانپور افزود: امیدواریم که بعد از توفیق نسبی ایجاد شده در فاز دوم فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی، از ۲۳ فروردین با اجرای فاصله گذاری هوشمندی و گسترش غربالگری ها بتوانیم شاهد بازگشت تدریجی مشاغل و به گردش درآمدن اقتصاد باشیم و با فاصله گذاری هوشمند، به تدریج از فاز مدیریت شده بیماری به سمت فاز مهار و کنترل بیماری حرکت کنیم.

وی همچنین گفت: تعداد روند مرگ و میر کووید - ۱۹ نیز خوشبختانه در روزهای اخیر روند کاهشی داشته است و امیدواریم در روزهای آینده این روند استمرار یابد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.