مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران جزئیات طرح فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های پایتخت را که از روز شنبه ۲۳ فروردین ماه اجرایی می‌شود، تشریح کرد.

جزئیات اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های پایتخت از روز شنبه

به گزارش قدس آنلاین محمود ترفع در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص جزئیات طرح فاصله گذاری اجتماعی که از شنبه در اتوبوس‌های پایتخت اجرایی می‌شود گفت: از آنجایی که از روز شنبه۲۳ فروردین ماه بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا باید «دو سوم» کارکنان در محل کار خود حاضر باشند، تمهیدات خاصی برای پوشش حمل و نقل عمومی علی الخصوص اتوبوس‌ها اندیشیده شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه از روز شنبه هیچ‌یک از اتوبوس‌های پایتخت در پارکنیگ‌ها متوقف نخواهد بود و ناوگان اتوبوسرانی علی الخصوص خطوط بی آرتی فعال خواهند بود گفت: البته سعی کردیم با وجود کمبود امکانات و وقت، اتوبوس‌ها را علامت گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه از روز شنبه مسافران با علامت‌هایی بر روی صندلی‌های اتوبوس مواجه می شوند گفت: بر روی صندلی‌های ۲تایی، تنها یک نفر می‌تواند بنشیند و صندلی خالی نیز با علامت مشخص می شود؛ همچنین در کف اتوبوس‌ها علامتی نصب خواهد شد که مردم را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی دعوت می کند.

ترفع افزود: البته اینگونه اقدامات پیش نیازهایی لازم دارد و در تمام دنیا پروتکل‌هایی برای عدم خروج مردم از خانه مصوب شده است و تنها افرادی که مجبوردند، از خانه خارج می شوند چراکه اگر قرار باشد مانند روزهای قبل از شیوع کرونا مردم به خیابانها بیایند و از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، قطعا شاهد ازدحام جمعیت خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با دعوت از مردم برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های پایتخت گفت: مردم باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و اگر اتوبوس، دارای مسافران زیادی بود، از سوار شدن به آن خودداری کنند، اما دقت داشته باشید ما قوه قهریه نداریم و تنها می توانیم با اتکا به تعهد مردم، این طرح را اجرایی کنیم.

ترفع در مورد اجرای طرح رزرو صندلی، با تاکید بر اینکه این طرح برای اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی نیست، گفت: این طرح برای ناوگان اتوبوسرانی نیست، بلکه یک استارتاپ، اپلیکیشنی را به نام «به همراه» طراحی کرده که مردم در صورتی که مایل نباشند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، می توانند با در اختیار گرفتن یک مینی بوس یا اتوبوس خصوصی دربستی، با درج مبداء و مقصد خود، از صندلی‌های این مینی بوس‌ها و اتوبوس‌های دربستی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در این اپلیکیشن، از اتوبوس و مینی بوس‌های دربستی که معمولا برای سرویس کارکنان ادارات فعالند، استفاده می‌شود گفت: به هیچ عنوان این اپلیکیشن در اتوبوس‌های شرکت واحد، کاربرد ندارد.

وی افزود: با رزرو صندلی این اتوبوس‌ها، از تراکم جمعیت جلوگیری می شود چراکه در یک اتوبوس با ظرفیت ۳۰ صندلی، تنها ۱۵ نفر سوار  می‌شوند.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.