سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که این کشور آماده مذاکره با روسیه و چین درباره توافقنامه تسلیحاتی جدید است.

واشنگتن: آماده مذاکره با پکن و مسکو درباره توافق تسلیحاتی جدید هستیم

قدس آنلاین؛ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت در صورتی که پکن و مسکو معیارهای آمریکا را رعایت کنند، واشنگتن آماده مشارکت در مذاکره تسلیحاتی با این دو کشور است.

وی که با خبرگزاری «تاس» روسیه مصاحبه می‌کرد، افزود: «رئیس جمهور به ما دستور داده تا گسترده‌تر از پیمان "استارت" جدید فکر کنیم که شامل چین و روسیه در گام بعدی ما باشد. ما آماده مذاکره با روسیه و چین درباره کنترل تسلیحات هستیم تا به معیارهایمان برسیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد: «دولت در حال ارزیابی احتمال توسعه پیمان استارت جدید بوده تا تهدیداتی که امروز با آن مواجه هستیم و تغییر فضای امنیتی و اعلام روسیه مبنی بر هیچگونه پیش شرط برای توسعه آن را در نظر بگیریم.»

یکی دیگر از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفته واشنگتن پیشتر از پکن دعوت رسمی کرده تا وارد مذاکرات راهبری درباره موضوعات امنیتی شود این در حالی است که دور اخیر رایزنی‌ها با روسیه درباره این موضوع در ماه ژانویه (دی ماه) برگزار شده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «آمریکا آخرین دور دیدار خود درباره گفت‌وگوی امنیتی راهبردی را در ماه ژانویه ۲۰۲۰ با روسیه برگزار کرد. ما به چین نیز چنین پیشنهادی دادیم اما هنوز نپذیرفته است.»

آوریل سال ۲۰۱۰، «دیمیتری میدویدیف» رئیس جمهور سابق روسیه و «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا در پراگ جمهوری چک توافق نامه استارت جدید را که برای کاهش تسلیحات هسته‌ای بود امضا کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.