یک عضو عرب پارلمان رژیم صهیونیستی از تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی نسبت به فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی در قضیه شیوع و درمان بیماری کرونا انتقاد کرد.

 کرونا تمام می‌شود اما تبعیض نژادی اسرائیل تمام نمی‌شود

قدس آنلاین؛ «همه‌گیری ویروس کرونا یک پدیده گذراست  هر چقدر هم که طول بکشد، اما ویروس نژادپرستی در اسرائیل از دهه‌ها قبل شروع شده و معلوم نیست که چه زمانی تمام خواهد شد».

این اظهارات را «سامی ابوشحاده» عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در اعتراض به تبعیض نژادی نظام‌مند مقامات رژیم صهیونیستی در برخورد با فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی در قضیه مبارزه با کرونا بیان داشت.

شحاده در مقام رئیس کمیته فرعی کنست ویژه مبارزه با کرونا در جامعه عربی رژیم صهیونیستی، طی یک ویدئو کنفرانس با نماینده اتحادیه اروپا و دیگر نمایندگانی از سفارتخانه‌های آمریکا، انگلیس، کانادا، سوئیس، مصر و اردن، درد و رنج شهروندان عرب ساکن سرزمین‌های اشغالی را به دلیل بی تفاوتی رژیم صهیونیستی به وضعیت بهداشت و درمان آنها برشمرد.
شحاده در این کنفرانس به بررسی روابط رژیم صهیونیستی با شهروندان فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالگی در بحبوحه کرونا پرداخت و گفت: «اسرائیل از همان ابتدای بحران کرونا در حق شهروندان عربی ظلم و کوتاهی کرد».

این عضو کنست افزود: «ما تقریبا در شهرک‌های عربی‌نشین زیرساخت‌های درمانی نداریم. سه بیمارستان عربی وجود دارد که هر سه در شهرک الناصره هستند که سطح آن هم متوسط رو به پایین است و اصلا از حمایت کافی دولت برای ارتقا و رسیدن به سطح دیگر مراکز درمانی اسرائیل برخوردار نیست».

وی توضیح داد: «از روز اول مدیریت بحران کرونا مشخص بود که کابینه و وزارت بهداشت از اعراب غفلت کرده و آنها را نادیده گرفته‌اند، زیرا دستورالعمل‌های آن به زبان عربی منتشر نشد و هنگامی که وزارت بهداشت اعلام کرد که قصد راه اندازی شش مرکز معاینه سیار در سراسر اسرائیل را دارد هیچ شهرک عربی‌نشین از جمله آن اماکن نبود و تازه یک هفته پیش این مراکز شروع به انتقال به سمت شهرک‌های عربی گرفتند آن هم پس از فشار زیادی که نمایندگان عرب کنست اعمال کردند و این‌ها نشانه بی اهمیت بودن جان شهروندان عرب برای اسرائیل است».

عضو عرب کنست همچنین نسبت به احتمال واقعی نبودن آمار وزارت بهداشت از شمار مبتلایان در شهرک‌های عربی ابراز نگرانی کرد و گفت: «وقتی امکانات کافی برای انجام معاینات در این شهرک‌ها وجود ندارد احتمال گسترش ویروس کرونا خطرناک‌تر و بزرگ‌تر است».

شحاده در پایان سخنان خود بر اهمیت صحبت با جهانیان درباره درد و رنج فلسطینی‌ها در سرزمین خود تاکید کرد و گفت: «شاید نشان دادن چهره واقعی اسرائیل در برابر دنیا تا حدی موجب اعمال فشار بر تل آویو برای تغییر سیاست‌های آن در قبال فلسطینی‌ها شود».

طبق اعلام وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، شمار مبتلایان ویروس کرونا در فلسطین اشغالی به ۱۰۰۹۵ نفر و تعداد جان باختگان به ۹۲ تن افزایش یافت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.