یک نماینده عراق گفت که «مصطفی الکاظمی» شانس بالایی برای کسب اکثریت آرای نمایندگان دارد و زودتر از موعد قانونی می‌تواند تشکیل دولت بدهد.

اجماع گروه‌های سیاسی عراق برای تسریع در رأی اعتماد به مصطفی الکاظمی

قدس آنلاین؛  «عبدالخالق مدحت» از نمایندگان پارلمان عراق گفت که گروههای سیاسی امیدوارند «مصطفی الکاظمی» در مدت کوتاهی بتواند موفق به تشکیل کابینه شود.

او به وبگاه المعلومه گفت که یک اجماع سیاسی برای حمایت از دولت الکاظمی و تسریع در رأی اعتماد به وی به وجود آمده است و در شرایط فعلی عراق همه گروههای سیاسی خواستار تشکیل سریع دولت هستند.

مدحت تأکید کرد که احزاب شیعه و سنی در بحث بازسازی مناطق آزاد شده از اشغال داعش و بازگشت آوارگان و پاسخ به درخواست‌های معترضان و مبارزه با فساد مالی و اداری با یکدیگر هم نظر هستند.

در همین راستا یک منبع پارلمانی نیز بدون ذکر نام خود به المعلومه گفت که بیشتر نمایندگان پارلمان همچون حزب متبوع خود به دنبال سهم‌خواهی نیستند اما ائتلاف‌ها و فراکسیون‌ها کماکان به دنبال سهم وزراتی در داخل کابینه هستند.

او افزود: «بسیاری از نمایندگان از فراکسیون‌های سیاسی خود تمرد کرده و برخی نیز اعلام استقلال کرده‌اند تا بتوانند در خصوص کابینه الکاظمی به طور مستقل تصمیم‌گیری کنند.»

به گفته وی در صورت رأی‌گیری مخفیانه، از آن جایی که نمایندگان از الزامات حزبی جدا می‌شوند، الکاظمی رأی بالایی خواهد آورد و با این حال او در صورت رأی‌گیری علنی نیز آرای لازم را کسب خواهد کرد.

روز گذشته (پنجشنبه) با انصراف «عدنان الزرفی»، «مصطفی الکاظمی» به طور رسمی از سوی برهم صالح مأمور تشکیل کابینه شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.