ارتش اسرائیل در گیر و دار شیوع بیماری کرونا در سرزمین‌های اشغالی نیروهای خود را به منظور شرکت در تمرین‌های نظامی به منطقه غور اردن فرستاد.

ارتش اسرائیل در بحبوحه شیوع کرونا رزمایش برگزار می‌کند

قدس آنلاین؛ به گزارش رادیو اسرائیل صبح روز جمعه اعلام کرد که ارتش این رژیم در چارچوب ادامه تمرین‌های نظامی شروع به انتقال دستکم دو واحد از نیروهای خود به مراکز آموزش نظامی در غور اردن کرده است.

رادیو اسرائیل گفت: «با وجود اینکه بخشی از سربازان ارتش اسرائیل به عملیات پشتیبانی برای مبارزه با شیوع کرونا ملحق شده‌اند، اما واحدهایی از آنها برای انجام تمرین‌های نظامی اعزام شدند».

منطقه غور اردن منطقه‌ای میان کرانه باختری و اردن است که اسرائیل در آن حضور امنیتی دارد و بر اساس طرح معامله قرن آمریکا از الحاق آن علاوه بر منطقه شمال بحر المیت و شهرک‌های کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی حمایت شده است.

رادیو اسرائیل همچنین بار دیگر از جنگ پنهان دو وزارتخانه جنگ و بهداشت این رژیم درباره مدیریت مبارزه با کرونا و نظارت بر آن خبر داد.

«نفتالی بنت» وزیر جنگ اسرائیل نیز مجددا از نخست‌وزیر این رژیم خواسته مسئولیت کامل غربالگری کرونا برای شناسایی مبتلایان به این بیماری به ارتش واگذار شود او گفته اعمال محدودیت‌های شدید بر شهروندان در دراز مدت بر اقتصادی این رژیم تاثیر منفی دارد از همین رو بازگشت سریع به روال عادی در اراضی اشغالی نیازمند آن است که مسؤولیت مبارزه با ویروس کرونا در این اراضی به وزارت خانه او منتقل شود.

رادیو اسرائیل گفت: «مواضع بنت مورد توجه جدی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل قرار ندارد آن هم به دلیل تنش‌هایی که میان این دو نفر بر سر تلاش‌های مربوط به تشکیل کابینه و پیچیدگی مذاکرات میان نتانیاهو و بنی گانتز ایجاد شده است به خصوص که که دستیابی به توافق بر سر تشکیل دولت جدید مستقیما به انتقال بنت از موضع خود به نفع ژنرال بنی گانتز منجر می‌شود.

طبق اعلام وزارت بهداشت اسرائیل، شمار مبتلایان ویروس کرونا در فلسطین اشغالی به ۱۰۰۹۵ نفر و تعداد جان باختگان به ۹۲ تن افزایش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.