آمارها نشان می دهند که میزان مرگ و میر و ابتلا به کووید-۱۹ در فرانسه در حومه‌های فقیر و محروم بسیار بیشتر از محله‌ها و مناطق اعیان نشین است.

بیشترین تعداد قربانیان کرونا در فرانسه اقشار محروم هستند

قدس آنلاین؛  بعد از آنکه اعلام شد که اغلب قربانیان کرونا در آمریکا را افراد فقیر و اقلیت‌های حاضر در این کشور بخصوص سیاه پوستان تشکیل می دهند، امروز جمعه خبرگزاری فرانسه گزارش داده که بیشترین تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور از اقشار محروم هستند.

مقامات فرانسوی توضیحی درباره نابرابری نرخ مرگ و میر ارائه نکرده اند اما بی‌تردید یکی از دلایل آن استانداردهای پایین سلامت در مناطق فقیرنشین فرانسه است.

یکی از مناطق فقیرنشینی که میزان مرگ و میز بواسطه کرونا در آن بالا است «سن سن دنی» در حومه شمالی پاریس است؛ حومه‌ای که سالها است نماد فقر و اختلاف طبقاتی در فرانسه است، این منطقه امروز بیشترین قربانیان را در میان بیماران مبتلا به کووید -۱۹ دارد.

آمارها نشان می‌دهند ساکنان حومه پاریس که اغلب مهاجرنشین هستند، با بیماری‌های مزمن، از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت دست و پنجه نرم می‌کنند.

هم چنین بسیاری از افراد بالای ۶۵ سال در این حومه برخلاف بسیاری از فرانسوی‌ها رفتار درستی با بیماری‌های مزمن خود ندارند و آن طور که توصیه‌های پزشکی تاکید دارند، به طور منظم به دیدار پزشک نرفته و آزمایش‌های لازم را انجام نمی‌دهند که دلیل اصلی آن را می‌توان مشغولیت‌های فراوان قشر مستضعف دانست.

آمار بالای کشته‌ها در این حومه باعث شد تا امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری، این هفته به سن سن دنی برود و با شهروندان دیدار کند. وی از شهروندانی که بیماری‌های مزمن دارند خواست «حتی در صورت عدم بروز علائم بیماری کرونا به دیدار پزشکان و پرستاران بروند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.