سخنگوی وزارت خارجه چین در نشستی خبری از آمریکا خواست تا از سیاسی کردن مسائل اقتصادی دست بردارد. ما از آمریکا می‌خواهیم که به اصول اقتصاد بازار پایبند باشد و از سؤاستفاده از مفاهیمی چون امنیت ملی و سیاسی کردن مسائل اقتصادی دست بردارد.

چین: آمریکا دست از سیاسی کردن مسائل اقتصادی بردارد

قدس آنلاین؛ به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی راپتلی، «ژائو لیجان»، سخنگوی وزارت خارجه چین، امروز -‌جمعه- در نشستی خبری از آمریکا خواست تا از سیاسی کردن مسائل اقتصادی دست بردارد.

وی در نشستی خبری با اشاره به تهدید آمریکا مبنی بر خارج کردن شرکت‌های ارتباطی چین از بازارا ایالات متحده به اتهام‌های امنیتی و قانونی گفت: «دولت چین از شرکت‌های این کشور خواسته تا به قوانین کشورهای مقصد و مقررات بازار احترام بگذارند. ما از آمریکا می‌خواهیم که به اصول اقتصاد بازار پایبند باشد و از سؤاستفاده از مفاهیمی چون امنیت ملی و سیاسی کردن مسائل اقتصادی دست بردارد.»

وی همچنین در رابطه با اظهارات اخیر ایالات متحده در این زمینه که سازمان جهانی بهداشت از رسیدن اطلاعات تایوان درباره کرونا به جامعه بین‌المللی جلوگیری کرده بود، گفت: «آمریکا ادعا می‌کند که اطلاعات منطقه تایوان در دسترس جامعه بین‌المللی نبوده است. این درست نیست. از آمریکا می‌خواهیم تا به حقایق و نظر جامعه جهانی توجه کرده و بر کنترل این اپیدمی در خاک خود متمرکز شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.