مسئول گروه علمی انقلاب اسلامی اداره پاسخگویی آستان قدس رضوی با اشاره به نگارش دو کتاب «کرونا، چالش نظام سلامت» و «شبهه ویروس، پاسخ به شبهات کرونا» گفت: با هدف اینکه به برخی از گره‌های ذهنی در حوزه ویروس کرونا پاسخ دهیم و با توجه به اینکه همواره شبهات بسیاری باعث تخریب اذهان عمومی می‌شود، تصمیم به نگارش این دو کتاب گرفتم.

پاسخ به شبهات و گره‌های ذهنی حاصل از کرونا تبدیل به کتاب شد

قدس آنلاین: حجت الاسلام سید محمدحسین راجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص دو کتاب پژوهشی که در حوزه کرونا به رشته تحریر درآورده است، اظهار کرد: «کرونا، چالش نظام سلامت» نام کتاب اولی است که در این حوزه به همراه محسن فوجی و به اهتمام تعدادی از نخبگان دانشجویی، نگارش آن را از اسفندماه آغاز کردم و حاصل آن کتابی در ۱۷۶ صفحه و ۵ فصل به نگارش در آمد.

مسؤول گروه علمی انقلاب اسلامی اداره پاسخگویی آستان قدس رضوی در خصوص هدف از نگارش این کتاب گفت: با هدف اینکه به برخی از گره‌های ذهنی در حوزه ویروس کرونا پاسخ دهیم و دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه پزشکی مطرح شود، دست به نگارش کتاب زدیم که خدمات جمهوری اسلامی، به تفکیک ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف، در این کتاب بیان شده است.

وی گفت: در این کتاب به وضعیت بهداشت و درمان آمریکا نیز پرداخته شده؛ زیرا این سوال مطرح می‌شود که چرا باوجود اینکه بیشترین بودجه برای بحث بهداشت مردم آمریکا صرف می‌شود، مشکلاتی در این کشور در حوزه بهداشت و سلامت وجود دارد؟ چرا گران‌ترین خدمات بهداشتی در آمریکا ارائه می‌شود و جزو 30 کشور اول در ارائه خدمات با کیفیت نیست و این کشور، اشتباهات پزشکی بسیاری دارد.

راجی خاطرنشان کرد:‌ «مراقبت‌های بهداشتی اولیه (PHC)»، «وضعیت درمان در امریکا»، «مقایسۀ عملکرد کشورهای توسعه یافته با ایران در مقابله با بیماری کرونا»، «بیوتروریسم»، «موج سازی و موج سواری دشمنان در بحران ها» نام فصل‌های اول تا پنجم این کتاب است.

این نویسنده و پژوهشگر با اشاره به نکاتی در خصوص فصل پنجم این کتاب گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات‌ و موج‌سواری دشمنان در بحران‌های به وجودآمده، شکستن استقلال آنها از طریق وابسته کردن شان به ابرقدرت‌ها و بازکردن روزنه‌ای برای نفوذ است.

وی عنوان کرد: برای نمونه در جریان کرونا امریکا و اروپا در پی موج به وجود آمده به دنبال موج سواری بودند که «وسوسه اعطای وام از سوی سازمان‌های بین المللی»، «وسوسه کمک‌های بشر دوستانۀ سازمان‌های بین المللی» و «وسوسه‌ دریافت کمک‌های آمریکا» از جمله این موارد بود که در متن کتاب به تفصیل بیان شده است.

راجی در خصوص کتاب دوم خود گفت: با توجه به اینکه بحث‌های روانی هم از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره شبهات بسیاری باعث تخریب اذهان عمومی می‌شود، کتاب دیگری با نام «شبهه ویروس، پاسخ به شبهات کرونا»  به رشته تحریر درآمد که به ۲۷ شبهه سیاسی و اعتقادی مطرح، پاسخ می‌دهد.

مسئول گروه علمی انقلاب اسلامی اداره پاسخگویی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: نسخه الکترونیکی این کتاب از طریق پایگاه سعداء در پیام رسان‌های ایتا، سروش، بله، تلگرام و گپ به آدرس @soada_ir و سایت www.soada.ir  قابل دریافت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.