۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
کد خبر: 700116

واقعیات بارها نشان داده که برخی در آمریکا با نادیده گرفتن مضرات و خطرات ناشی از پنهان کاری برای امنیت جانی مردم آمریکا، همچنان سرگرم مقصر جلوه دادن کشور دیگری هستند.

آمریکا؛ متخصص واقعی پنهان کاری

قدس آنلاین؛ به نقل از رادیو بین المللی چین، اتهام پراکنی آمریکا علیه چین هیچگاه به پایان نخواهد رسید. اخیراً، برخی در آمریکا مدعی هستند که چین " تعداد واقعی قربانیان کرونا" را اعلام نمی‎کند و مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور نیز ۲۰ فروردین بار دیگر چین را به "پنهان کاری در ارائه آمار صحیح" متهم کرد که سخنگوی وزارت خارجه چین چنین اتهاماتی را "بی اساس و تنفرآور" خواند.

در چین ضرب المثلی هست که می گوید"خود دزد فریاد می‎زند، آی دزد، دزد را بگیرید! این ضرب‎المثل به خوبی رفتار پامپئو و همفکران او را توضیح می‎دهد و نشانگر آن است که خود آمریکایی هستند که قصد دارند آمار مربوط به شیوع کرونا در آن کشور را پنهان کنند.

روز دوم مارس، مرکز پیشگیری و مهار بیماری‎های آمریکا اعلام کرد انتشار تعداد افراد مورد تست و قربانیان کرونا متوقف می‎شود. پیش از آن نیز در برابر رسوایی "بی اثر" بودن کیت‎های تشخیص و کمبود این کیت‎ها در آن مرکز، کاربران اینترنتی آمریکایی مرکز پیشگیری و مهار بیماری های آمریکا را به "پنهان کاری وضعیت بیماری" متهم کردند.

تازه ترین خبر نیز این است که شبکه "ای بی سی" آمریکا چهارشنبه خبر داد به یک منبع خبری دست یافته که به گفته آن در نوامبر سال ۲۰۱۹، مرکز اطلاعات پزشکی ملی وابسته به اداره اطلاعات پنتاگون در گزارشی هشدار داده بوده است که ویروسی در شهر ووهان چین شیوع یافته که امکان دارد یک "تهدید" جدی برای چین و آمریکا باشد. نهم آوریل، این مرکز وجود چنین گزارشی را تذکیب کرد اما کاربران رسانه‎های گروهی همچنان این پرسش را در سر دارند که آنها بالاخره چه می دانند؟"

واقعیات بارها نشان داده که برخی در آمریکا با نادیده گرفتن مضرات و خطرات ناشی از پنهان کاری برای امنیت جانی مردم آمریکا، همچنان سرگرم مقصر جلوه دادن چین هستند که امری است کاملاً غیر اخلاقی.

اولین گزارش درباره "پنهان کاری چین در اعلام وضعیت واقعی بیماری" از خبرگزاری بلومبرگ در روز اول آوریل منتشر شد که در آن به نقل از سه مقام مراکز ارتباطات آمریکا که نامشان فاش نشده اعلام شد، داده های ارائه شده از سوی چین درست نیست. آنها مدعی شدند، نهادهای ارتباطات آمریکا این گزارش را به کاخ سفید ارائه کرده‎اند اما هنوز به نتیجه‎ای نرسیده‎اند. مضحک‎تر آن است که در روز پخش این گزارش، رهبران آمریکا دریافت چنین گزارشی را تکذیب کردند. همین گزارش بی اساس و اظهارات متضاد کاخ سفید و نهادهای ارتباطی این کشور بیش از پیش وجدان گناهکار آمریکا در مهار بیماری را نشان داد.

اما آمارهای واقعی مربوط به کرونا در چین چه بوده است؟ از ۲۱ ژانویه تا امروز، دولت چین هر روز تازه ترین آمار مربوط به این بیماری را منتشر می‎کند و راه دستیابی به اطلاعات و آمار توسعه بیماری از آن به بعد هر روز در اختیار همه از جمله آمریکایی‎ها است. از سوی دیگر، کارشناسان مرکز پیشگیری و مهار بیماری های آمریکا و آکادمی بهداشت ملی این کشور در ماه فوریه همراه تیم بازرسان سازمان جهانی بهداشت عازم وو هان شدند و به مدت ۹ روز در محل به طور کامل با اوضاع کنترل و مهار کرونا در چین آشنایی پیدا کردند.

شایان ذکر است، مهمترین عامل برای مهار موثر بیماری ظرف مدت بیش از دو ماه، قاطعیت و توان حزب حاکم و بسیج نیروهای پزشکی و درمانی از سراسر کشور برای کمک به استان هو بی، اجرای به موقع قرنطینه در مناطق شیوع بیماری و اجرای درست دستورالعمل‎ها و در خانه ماندن مردم چین بود. مجله "علمScience" اخیرا با انتشار نتایج یک پژوهش اعلام کرد در دوره پنجاه روزه نخست بیماری با اجرای قرنطینه در وو هان، ۷۱۰ هزار چینی خارج از این شهر در برابر شیوع ویروس مصون ماندند که تعداد مبتلایان بالقوه را تا ۹۶درصد کاهش داد. چین با پرداخت این بهای سنگین، درصد مرگ و میر ناشی از این بیماری را به میزانی بسیار "پایین‌تر از پیش‌بینی‌های همگان" رساند که همه نشانگر مؤثر بودن اقدامات اتخاذ شده در این کشور است.

در حال حاضر، تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در آمریکا از ۴۵۰ هزار نفرفرا رفت و ۱۶ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان باخته‌اند. رسانه‌های گروهی آمریکا ۲۱ فروردین گزارش دادند یک زنی ۶۶ ساله مبتلا به کرونا در ایالت میشگان آمریکا قبل از مرگ، دستکم ۴۰ بار با تلفن خود در خواست کمک کرده و صدای ضبط‎شده او بسیار غم‎انگیز است. آیا آن دسته سیاستبازان آمریکایی نیز صدای این پیرزن را شنیده‎اند؟ آیا احساس شرم نمی‎کنند؟ تهمت زدن و سیاه نمایی علیه چین زمان از دست رفته را جبران نمی‎کند و ادامه این دروغ‎ها تلفات انسانی را بیشتر نیز خواهد کرد. وقت آن رسیده که این افراد به خود بیایند و هرچه زودتر به مسیر صحیح نجات جان مردم بازگردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.