مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: به منظور بخشش اجاره‌بهای آن دسته از مهدهای کودک که در ساختمانها استیجاری فعالیت دارند و بخاطر شرایط ناشی از بحران کرونا تعطیل بوده و درآمدی برای پرداختش ندارند پویشی با عنوان همدلی در این استان راه‌اندازی شده است.

پویش همدلی با هدف حمایت از مهدهای کودک خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا پوریوسف افزود: شهروندان نیکوکار خراسانی با توجه به لزوم تامین هزینه سنگین اداره مهدهای کودک به ویژه موضوع اجاره‌بها و حقوق کارکنان همزمان با کاهش شدید درآمد این مراکز "پویش همدلی" را با هدف کمک به مهدهای کودک هدایت می‌کنند تا این هزینه‌ها تامین شود.

وی ادامه داد: پیشبرد پویش همدلی با کمک کانون توسعه مهدهای خراسان رضوی و همکاری رسانه‌ها در سطح این استان در حال پیگیری است تا مالکان نیکوکار ساختمانها مقداری از اجاره بهای مهدهای استیجاری را بخشیده و از این طریق به بقای مهدهای کودک خسارت‌دیده  کمک شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: سازمان بهزیستی کشور و استان نیز ضمن در حمایت از این پویش، برای قدرشناسی از اقدام خداپسندانه "نشان حامی کودک "را به شهروندان نیکوکار اهدا می‌کند و پس از  رفع بلای ویروس منحوس کرونا نیز در مراسمی از همه این خیران تقدیر خواهد شد.

وی افزود: از مالکان ساختمانهای استیجاری مهدهای کودک نیز استدعا داریم از این اقدام نیک حمایت کنند و رسانه‌ها نیز ما را در این راه نیکوکارانه یاری کنند.

هزار و ۲۱۶ مهدکودک با فعالیت هشت هزار مربی در خراسان رضوی آموزش افزون بر ۸۳ هزار کودک ۶ ماهه تا ۶ ساله را بر عهده‌ دارند.

پارسال ۱۷۴ مهدکودک در خراسان رضوی بطور دائم یا موقت اعلام تعطیلی کردند.

از دهم اسفندماه پارسال با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا همراه با تعطیلی مدارس فعالیت مهدهای کودک نیز در خراسان رضوی همگام با سراسر کشور متوقف شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.