هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن اعلام کرد، وضعیتی ترسناک در انتظار یمن است و کرونا بزرگترین تهدید این کشور طی ۱۰۰ سال اخیر است.

مقام سازمان ملل: کرونا بزرگترین تهدید ۱۰۰ سال اخیر یمن است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «لیز گراندی» هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن در واکنش به اولین مورد ابتلا به کرونا در یمن اعلام کرد، وضعیتی که یمن با آن روبروست ترسناک است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، گراندی گفت: آنچه در طول چند هفته از آن می‌ترسیدیم اکنون رخ داده و ویروس کرونا حالا در یمن است.

وی ادامه داد، پس از پنج سال جنگ در یمن مردم این کشور اکنون در پایین‌ترین سطح ایمنی قرار دارند و آسیب‌پذیرترین افراد هستند.

گراندی تأکید کرد: آنچه منتظر یمن است ترسناک است، انتظار می‌رود تعداد کسانی که به این ویروس همه‌گیر مبتلا شوند بیشتر از هر مکان دیگری باشد. تنها نیمی از مراکز بهداشتی فعال هستند و مقابله با این ویروس سخت است اما در مقدمه اولویت‌های ما قرار دارد.

این مسؤول سازمان ملل در ادامه گفت: کرونا بزرگترین تهدیدی است که یمن طی ۱۰۰ سال اخیر با آن روبه‌رو بوده است.

خانم گراندی سپس طرف‌های منازعه در یمن را به آتش‌بس و آغاز مقابله با کرونا دعوت کرد.

جمعه (دیروز) اولین مورد مبتلای قطعی به کووید-۱۹ در شهر «الشحر» استان «حضرموت» در شرق یمن اعلام شد.

در پی اعلام این خبر، مقامات محلی در عدن واقع در جنوب یمن –که دولت مستعفی آن را پایتخت خود معرفی کرده- از بستن تمام مسیرهای زمینی به این شهر به عنوان اقدامی پیشگیرانه خبر داد.  

جنگ یمن وارد ششمین سال خود شده است. بر اساس اعلام سازمان ملل هشتاد درصد از مردم این کشور نیازمند کمک‌های انسانی هستند و هفت میلیون نفر از سوء تغذیه رنج می‌برند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.