۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 700186

فرماندار کاشمر گفت: براساس تحلیل آمارهای اعلام شده، این شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا هنوز در وضعیت قرمز قرار دارد.

کاشمر هنوز در وضعیت قرمز قرار دارد

به گزراش قدس آنلاین، مسلم ساقی افزود: اجرای  طرح فاصله گذاری هوشمند و شروع به کار برخی صنوف و فعالیت ادارات به این معنی نیست که وضعیت عادی شده است بلکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت در همه بخش‌ها از جمله صنوف، بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری و ادارات الزامی است.

وی ادامه داد: در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند و بازگشایی بخشی از واحدهای صنفی از امروز، واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی موظفند با مراجعه به درگاه اطلاع‌ رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آدرس اینترنتی https://salamat.gov.ir ضمن ثبت‌نام در این درگاه، نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام کنند.

وی گفت: پاساژها و مجتمع های تجاری جزو صنوف و مکان‌های پرخطر اعلام شده‌اند اما به دلیل رعایت حال کسبه فعال در این مجتمع ها براساس مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان از امروز پاساژها و مجتمع های تجاری کاشمر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و صرفا برای صنوفی که جزو اصناف کم خطر و مجاز اعلام شده است با ثبت نام در سامانه اطلاع رسانی وزارت بهداشت و دریافت بارکد مربوطه مجاز به بازگشایی و فعالیت خواهند بود.

ساقی افزود: براساس اعلام شبکه بهداشت و درمان کاشمر با انجام مرحله اول غربالگری ۱۷۱ هزار نفر از جمعیت این شهرستان غربالگری شده‌اند و درراستای ریشه کنی کامل ویروس در مرحله دوم افراد پرخطر همچون بیماران مبتلا به پرفشاری خون، دیابت و سرطان مورد کنترل، مراقبت و غربالگری قرار خواهند گرفت.

وی با تشکر از مشارکت خیرین ادامه داد: خیرین بخش مرکزی تاکنون ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به اجرای طرح مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا در روستاهای این بخش کمک کرده‌اند

وی گفت: در راستای مصوبه استانی ستاد پیشگیری از کرونا و برای رونق تولید از امروز تمامی واحدهای تولیدی شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی فعالیت می‌کنند.

ساقی افزود: حمایت از صنوف، فعالیت‌های اقتصادی و اقشار آسیب پذیر از مواردی است که در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شده که اطلاع رسانی خواهد شد و با اداره اوقاف و امورخیریه و شهرداری نیز مذاکره شده است که در راستای حمایت از کسبه‌ای که مستاجر این دو نهاد می‌باشند، اجاره بهای اماکن تجاری آنان بخشیده شود.  

وی ادامه داد: با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند فعالیت صندوق‌های قرض‌الحسنه نیز مانند بانکها و موسسات مالی از امروز با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است.

وی با بیان اینکه فعالیت ایستگاه‌های ایست و بازرسی و کنترل خودروهای دارای پلاک غیربومی در این شهرستان رضایت بخش و موثر بود گفت: طبق مصوبه استانی گروه‌های ایست و بازرسی در مبادی ورودی شهرستان فعالیت دارند و ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی با محدودیت مواجه است.

ساقی همچنین در خصوص فعالیت ناوگان حمل و نقل مسافر برون شهری و پایانه مسافربری کاشمر نیز افزود: تا پایان فروردین هیچگونه سرویس دهی به مسافران انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: هرگونه تجمع آسیب پذیر است و تا پایان فروردین حضور در ییلاقات کوهسرخ این شهرستان نیز ممنوع است.

وی همچنین خواستار نظارت و کنترل بیشتر و جدی بر قیمت‌ها و مبارزه با گران فروشی در این ایام شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.