۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 700194

 فوتبال ملی ایران یک بار دیگر در آستانه یک بحران جدید قرار گرفته است، تصمیمی که بدون تردید در صورت عملی شدن می‌تواند یک ضربه بزرگ دیگر به پیکره نحیف و رنجور فوتبال ملی وارد سازد.

قدس آنلاین:  فوتبال ملی ایران یک بار دیگر در آستانه یک بحران جدید قرار گرفته است، تصمیمی که بدون تردید در صورت عملی شدن می‌تواند یک ضربه بزرگ دیگر به پیکره نحیف و رنجور فوتبال ملی وارد سازد.

حکایت، همان حکایت قدیمی است، پشیمانی از یک انتخاب اشتباه، دقیقاً همان اتفاقی که پس از خروج کارلوس کی روش در فوتبال ملی ما رخ داد!

*از ویلموتس تا اسکوچیچ

هنوز ماه عسل ویلموتس ۸ میلیون یورویی تمام نشده بود که شاهد یک طلاق زودهنگام شدیم. ویلموتس رفت تا سناریو نویسان پروژه طلوع می‌کنیم دوباره دست به قلم شدند تا پلان بعدی این نمایش‌نامه مضحک و خنده دار را بنویسند!

همه سیگنال‌ها به انتخاب مربی وطنی ختم می‌شد اما آن‌ها برای هدایت تیم ملی نه قلعه نویی را انتخاب کردند نه علی دایی را بلکه به سراغ یک ویچ بدون کارنامه رفتند تا سرمربی صنعت نفت آبادان بدون هیچ سابقه ای روشن روی نیمکت تیم ملی بنشیند.

انتخاب اسکوچیچ حجم سنگینی از انتقادات را به راه انداخت اما مدیران فدراسیون فوتبال تلاش کردند مربی بدون کارنامه خود را با چهره‌ای بزک شده وایده آل جلوه دهند.

با این وجود بهاروند در غیاب مهدی تاج زیر برگه استخدام او را امضا کرد. شیوع بیماری کرونا تمام معادلات حاکم بر فوتبال دنیا را به هم ریخت، با تعویق بازی‌های مقدماتی جام جهانی و تعطیلی تمرینات همه چیز به هاله‌ای از ابهام فرو رفت، در همین گیر و دار یک جرقه جدید در اتاق فکر ورزش ایران تیم ملی را در آستانه یک بحران جدید قرار داده است! تصمیمی که منجر به برکناری اسکوچیچ می‌شود و انتخاب یک مربی خارجی دیگر!

*طلوع با کالدرون؟

خداحافظی با اسکوچیچ هر چند فعلاً در حد شایعه است اما به نظر می‌آید با توجه به اتفاقات مشابه‌ای که در دوران جدایی مارک ویلموتس در فوتبال ایران رقم خورد بعید نیست یک بازی جدید در راه است! حضور کالدرون در رأس هرم فنی تیم ملی و خداحافظی اسکوچیچ بدون انجام حتی یک بازی ملی! این سناریو یک بازی دو سر بردی است که از یک سو مدیران فدراسیون فوتبال را از خطر حذف مقدماتی جام جهانی نجات می‌دهد، از طرفی پرسپولیس را از یک غرامت سنگین نجات خواهد داد.

*پشت پرده خداحافظی با مرد کروات

اما پشت پرده این خبر جنجالی چیست؟ گفته می‌شود ماجرا از این قرار است که قرارداد اسکوچیچ تا تیرماه بیشتر اعتبار ندارد و در صورت موافقت فدراسیون فوتبال این قرارداد وارد فاز بعدی می‌شود در غیر این صورت اتوماتیک وار با پرداخت غرامتی پنج ماهه فدراسیون می‌تواند قرارداد اسکوچیچ را فسخ کند.

به این شکل که فدراسیون حقوق اسکوچیچ را تا پایان آخرین ماه حضورش در ایران به عنوان سرمربی تمام و کمال پرداخت می‌کند و از آن پس حقوق پنج ماه بعدی را به عنوان غرامت به وی پرداخت خواهد کرد تا قرارداد فی مابین به صورت یک طرفه فسخ شود!

از آنجا که فدراسیون فوتبال در برهه کنونی شاهد انتقادات بسیار زیادی بابت انتخاب اسکوچیچ است آن‌ها پس از تعطیلی مسابقات مقدماتی جام جهانی با پیشنهاد دو تن از اعضای ارشد فدراسیون فوتبال به این فکر افتادند که به دنبال یک انتخاب جدید باشند تا شانس صعود ایران به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی بیشتر شود. به همین دلیل به سراغ نام گابریل کالدرون رفتند!

*شکایت و تکذیب

گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی سابق پرسپولیس در حال حاضر بیکار است و از پرسپولیس شکایت کرده تا غرامت ۵۵۰ هزار دلاری خود را دریافت کند، شنیده می‌شود مذاکرات جدی با این سرمربی صورت گرفته تا به شرط بازپس گیری شکایتش از پرسپولیس و اعلام رضایت از این باشگاه به کمیته حل اختلاف فیفا به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود تا به جای پول غرامت با حضور در کادر فنی تیم ملی همان پول را در حوزه فوتبال ملی ایران دریافت کند.

قرار نبود این خبر رسانه ای شود چون همان‌طور که ویلموتس ماجرای فسخ یکطرفه قراردادش را از رسانه‌های خبری فهمید و اقدام به شکایت کرد حالا ممکن است اسکوچیچ هم چنین رفتاری را از خود نشان دهد و برای فوتبال ایران یک پرونده حقوقی دیگر راه بیندازد، از این رو مدیران فدراسیون فوتبال خیلی زود این خبر را تکذیب کردند تا مانع از پیگیری حقوقی اسکوچیچ شوند.

امیرمهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال در واکنش به این خبر اظهار کرد: دراگان اسکوچیچ همچنان سرمربی تیم‌ ملی ایران است و بحثی درباره تغییر وی وجود ندارد؛ براین اساس شایعه مذاکره با مربیان دیگر تکذیب می‌شود.

او ادامه داد: اسکوچیچ تا آخرین روزهای سال گذشته در ایران حضور داشت و امور مربوطه را پیش می‌برد. وی با کسب اجازه از فدراسیون فوتبال و با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل بیماری کرونا راهی زاگرب شد و به محض اعلام فدراسیون برای از سرگیری برنامه‌ها به تهران مراجعت خواهد کرد.

اما حقایق و ردپاهای پشت پرده نشان دهنده این است که فوتبال ایران در آستانه یک تصمیم عجیب دیگر قرار گرفته است تا همانند یک موش آزمایشگاهی تحت آزمایش‌های عجیب و غریبی قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.