بیش از ۱۰۰ مهاجر بازداشت شده در یک مرکز نگهداری پناهجویان و مهاجران در کالیفرنیا در اعتراض به ادامه بازداشت خود و با توجه به شیوع ویروس کرونا دست به اعتصاب غذا زدند.

 اعتصاب غذای بیش از ۱۰۰ مهاجر بازداشت شده در کالیفرنیا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، بیش از 100 مهاجر بازداشت شده در یک مرکز نگهداری در کالیفرنیا که خواستار آزادی خود به خاطر نگرانی نسبت به شیوع ویروس کرونا هستند، اعتصاب غذا و تحصن کرده‌اند.

اعتصاب مهاجران بازداشت شده هفته گذشته با 80 نفر آغاز شد و پس از تصمیم دادگاه در روز پنجشنبه این تعداد به بیش از 100 نفر افزایش یافته است.

یک قاضی فدرال روز پنجشنبه حکم به آزادی 2 نفر از مهاجران بازداشت شده داده است که نتیجه تست کرونای آنها مثبت اعلام شده است. رای این قاضی پس از آن صادر شده است که سایر قضات آمریکایی نیز در حمایت از آزادی مهاجرانی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، حکم آزادی آنها را صادر کرده‌اند.

تصمیم دادگاه در شرایطی است که گروه‌های حامی حقوق بشر خواستار آزادی موقت زندانیان و مهاجران بازداشت شده در دوره شیوع ویروس کرونا شده‌اند. کالیفرنیا قصد دارد 3500 زندانی را آزاد کند و نیویورک نیز تاکنون 900 زندانی را آزاد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.