اصفهان - محمد صادقی از جمع آوری مجدد پسماند خشک همراه با رعایت همه پروتکل های بهداشتی، از روز شنبه (۲۳ فروردین ماه) خبر داد.

فعالیت ایستگاه های بازیافت از سر گرفته شد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان به نقل ازروابط عمومی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: به علت شرایط ویژه ای که به دلیل شیوع ویروس کرونا حاکم شده بود، از ابتدای سال جاری همه فعالیت های جمع آوری پسماند خشک با هدف حفاظت از سلامت عوامل فعال در این عرصه و شهروندان، متوقف شده بود و اکنون نیز با توجه به مدیریت نسبی شرایط، درخواست های مکرر شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ و همچنین ضرورت جمع آوری جداگانه پسماندهای خشک، از شنبه آینده فعالیت ایستگاه های بازیافت و خودروهای جمع آوری پسماند خشک با رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سرگرفته خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات این تصمیم افزود: در حال حاضر تنها جمع آوری پسماندها به روال سابق برگشته است اما عملیات پردازش و تفکیک پسماندها در مراکز ما تا اطلاع ثانوی صورت نمی گیرد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در رابطه با ساعت فعالیت ایستگاه های بازیافت و خودروهای جمع آوری پسماند خشک پس از بازگشایی، گفت: با شروع دوباره فعالیت های جمع آوری پسماند خشک در سطح شهر از این پس ساعات فعالیت ایستگاه های بازیافت از ساعت ۸ الی ۲۰، ساعات فعالیت غرفه های بازیافت از ساعت ۸ الی ۱۳ و ۱۵ الی ۱۸ و ساعت کاری خودروهای جمع آوری پسماند خشک از ساعت ۸ الی ۱۷ خواهد بود.

وی ادامه داد: به منظور حفظ سلامت شهروندان و با تاکید بر پروتکل های بهداشتی، تمام عوامل اجرایی در بخش های جمع آوری پسماند خشک در ایستگاه های بازیافت و خودروهای جمع آوری پسماند خشک ملزم به استفاده از ماسک و دستکش هستند و علاوه بر آن ایستگاه ها و خودروها روزانه به صورت مستمر ضدعفونی می شود. 

صادقی این تصمیم را در راستای رفع دغدغه های شهروندان در زمینه مدیریت پسماند خشک و تماس های مکرر با سامانه ۱۳۷ و جلوگیری از دفن حجم بالایی از پسماندهای خشک، عنوان و تصریح کرد: از شهروندان اصفهانی تقاضا می شود که به نحو صحیح با عوامل مدیریت پسماند خشک همکاری داشته باشند و ضمن سعی و کوشش برای کاهش میزان پسماند تولیدی، پسماندهای خشک را پس از جمع آوری در منزل به ایستگاه های بازیافت و یا خودروهای جمع آوری پسماند خشک تحویل دهند. 

وی افزود: در این راستا به شهروندان توصیه می شود از ماسک مناسب و دستکش یکبار استفاده کنند تا سلامت آنها نیز به خطر نیفتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.