همدان - مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: خوشبختانه تا کنون هیچ مورد مثبتی از ابتلاء به کرونا در مراکز شبانه‌روزی تحت نظر بهزیستی اعلام نشده است.

موردمثبتی از کرونا در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی همدان ثبت نشده است

به گزارش قدس آنلاین ، حمیدرضا الوند پیش ازصبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دستورالعمل پیشگیری از شیوع کرونا سوم اسفندماه از سوی سازمان بهزیستی به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد، اظهار کرد: اولین کمیته استانی سوم اسفند در همدان تشکیل و دستورالعمل‌ها به تمامی مراکز زیر نظر اداره کل ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بر این اساس پذیرش بیمار جدید و همچنین مرخصی بیماران در تمامی مراکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان و معلولان منع شد و مرخصی تنها در صورت ارائه حکم قضائی و تعهد کتبی از سوی خانواده بیماران و به شرط عدم بازگشت آنها به مراکز تا پایان کرونا، صورت گرفت.

الوند با بیان اینکه مراکز روزانه اوتیسم، مهدهای کودک، مراکز کودک و خانواده و مراکز توانبخشی از ابتدای شیوع کرونا تعطیل است، اظهار کرد: برای تمامی مراکز شبانه‌روزی به ازای هر مددجو مبلغی برای تهیه اقلام بهداشتی واریز شده است.

وی همچنین بیان کرد: مراکز اقامتی درمان اعتیاد با ترخیص آخرین بیماران بهبود یافته تا پیش از آغاز سال ۹۹، تعطیل و ضدعفونی شده‌اند و در حال حاضر پذیرش بیمار ندارند؛ همچنین ورود افراد جدید در مراکز کاهش آسیب ماده ۱۶ لغو شد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه کمک‌هزینه تهیه اقلام بهداشتی برای مراکز کاهش آسیب استان واریز شده است، خاطرنشان کرد: برای هر مرکز ۷۵۰ هزار تومان جهت خرید اقلام بهداشتی تخصیص و با کمک خیرین، ۴۵۰ بسته بهداشتی بین کودکان کار توزیع شد.

وی افزود: در یکی از مراکز تحت نظر بهزیستی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا، روزانه یک هزار دست پوشاک بیمارستانی و ۲ هزار عدد ماسک تولید می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.