همدان - استاندار همدان گفت: فعالیت دوباره اصناف استان همدان به معنای برطرف شدن خطر شیوع کرونا و بی توجهی به مراحل پیشگیری از این ویروس نیست.

فعالیت دوباره اصناف همدان به معنای برطرف شدن خطر شیوع کرونا نیست

به گزارش قدس آنلاین ، سید سعید شاهرخی استاندار همدان ، شامگاه جمعه در نشست اعضای کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه فعالیت صنوف کم خطر منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اس، گفت: مرحله جدید طرح فاصله‌گذاری هوشمند از ۲۳ فروردین‌ماه اجرا می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه محدودیت تردد برای خودروهای غیربومی و مسافران به استان همدان تا پایان ماه جاری با شدت و قوت اجرایی می‌شود، گفت: مدارس و دانشگاه‌ها همچنان تعطیل و فعالیت دستگاه‌های اداری نیز با دو سوم ظرفیت ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه فعالیت و بازگشایی صنوف منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، افزود: ماهیت و هدف از اجرای مرحله جدید طرح فاصله‌گذاری هوشمند، جلوگیری از هر نوع تجمعی است که منجر به انتقال و شیوع ویروس می‌شود.

استاندار همدان اضافه کرد: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا در کنار آغاز فعالیت برخی از کسب و کارها، اقدام‌های هوشمند فاصله گذاری اجتماعی آغاز می‌شود اما فعالیت دوباره اصناف به معنای برطرف شدن خطر شیوع کرونا و بی توجهی به مراحل پیشگیری از این ویروس نیست.

وی با یادآوری اینکه سایتی از سوی وزارت بهداشت تعریف شده که صنوف مشمول مرحله جدید طرح فاصله‌گذاری هوشمند باید به این سایت مراجعه کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی موجود در این سایت را به منظور حفظ سلامتی خود و مراجعه کنندگان لحاظ کنند، گفت: هدف از آغاز فعالیت صنوف کم ریسک و کم خطر این است که در کنار به کار بستن پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اقتصاد کشور هم بچرخد و فعالیت‌های ضروری و روزمره ادامه یابد.

صنوف باید برابر با پروتکل‌های اداره بهداشت محیط و دانشگاه علوم پزشکی فعالیت خود را آغاز کنندشاهرخی از تلاش مؤثر عوامل انتظامی استان همدان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تشکر کرد و گفت: ماهیت و هدف از اجرای مرحله جدید طرح فاصله‌گذاری هوشمند، جلوگیری از هر نوع تجمع است و صنوف باید برابر با پروتکل‌های اداره بهداشت محیط و دانشگاه علوم پزشکی فعالیت خود را آغاز کنند.

استاندار همدان تاکید کرد: رسانه‌ها در زمینه رعایت مسائل بهداشتی در محیط خانه و کار، میزان فاصله افراد از یکدیگر، نحوه پوشش و حفاظت افراد درباره ویروس کرونا پیشگام شده و این مسائل را به نحو مطلوب اطلاع رسانی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.