ائتلاف سعودی در حالی که از پنجشنبه هفته گذشته از آتش‌بس یکجانبه در یمن خبر داده، امروز بار دیگر به نقاطی در این کشور حمله کرد.

حمله توپخانه‌ای به غرب یمن در سومین روز آتش‌بس ادعایی ائتلاف سعودی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ائتلاف سعودی امروز (شنبه) با ۳۰ گلوله توپخانه و دیگر سلاح‎ها، روستای «الزعفران» از توابع شهر محاصره شده «الدریهمی» استان الحدیده (در غرب یمن)  و شرق شهر «حیس» در استان یاد شده را هدف گرفت.

علاوه بر آن، شبکه «المسیره» از پروازهای شناسایی ائتلاف سعودی در شهرهای مرزی در استان الحدیده خبر داد.

این حملات پس از آن انجام می‌شود که ائتلاف سعودی-آمریکایی چهارشنبه شب هفته گذشته (۲۰ فروردین) از آتش‌بس دو هفته‌ای به صورت یکجانبه خبر داد و این آتش‌بس از پنجشنبه (۲۱ فروردین) وارد فاز اجرایی شد. 

در ۲۴ ساعت گذشته نیز مزدوران ائتلاف سعودی مناطق پراکنده از شارع الخمسین، حیس، شهر الدریهمی و منطقه کیلومتر ۱۶ را هدف حملات توپخانه‌ای گرفتند.

اتاق عملیات رصد تجاوزات دشمن در استان الحدیده تاکید کرد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته ائتلاف سعودی ۹۹ بار آتش‌بس را نقض کرده است.

در همین ارتباط، «قاسم عزالدین» نویسنده و تحلیلگر مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای با انتشار یادداشتی در شبکه خبری المیادین اعلام کرد، واقعیت ماجرا این است که دبیر کل سازمان ملل و فرستاده این سازمان در یمن می‌خواهند از ویروس کرونا به عنوان فرصتی برای آتش‌بس در یمن استفاده کنند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.