آزمایشگاه تشخیصی _ پژوهشی میکروب‌شناسی بالینی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گناباد افتتاح شد.

آزمایشگاه تشخیصی _ پژوهشی میکروب‌شناسی بالینی در گناباد افتتاح شد

به گزارش قدس انلاین، جواد باذلی بعدازظهر امروز، در حاشیه افتتاح این مرکز اظهار کرد: با افتتاح آزمایشگاه تشخیصی پژوهشی میکروب‌شناسی بالینی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گناباد، امکان انجام آزمایش‌های تشخیصی کرونا فراهم شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گناباد با بیان اینکه این مرکز سومین مرکز تشخیص کرونا در خراسان رضوی است، گفت: با راه‌اندازی این آزمایشگاه، آزمایش تشخیص کرونا در مدت زمان کمتر از ۲۴ ساعت در گناباد انجام می‌شود.

وی افزود: برای راه‌اندازی این آزمایشگاه، حدود ده میلیارد ریال اعتبار در قالب آزمایشگاه جامع تحقیقات در حوزه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد، اظهار امیدواری کرد که با تشخیص سریع و به موقع مبتلایان به این بیماری، بتوانیم اقدام مؤثری در کنترل و قطع زنجیره انتقال کرونا در آینده نزدیک برداریم.

باذلی، با بیان اینکه تا پیش از این، به دلیل انجام تست‌های تشخیص کرونا در تهران و مشهد، نتیجه آزمایش ۶ تا ۷ روز طول می‌کشید، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با افتتاح این آزمایشگاه، به دلیل افزایش میزان کشفیات از موارد مثبتی که تاکنون گمنام مانده و تشخیص داده نشده‌اند، موارد مثبت کرونا در منطقه افزایش یابد.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.