گروهی از جمهوری‌خواهان آمریکا در نامه‌ای به سازمان بهداشت جهانی خواستار تشریح ارتباط میان این نهاد با کشور چین شدند.

جمهوری‌خواهان آمریکا: سازمان بهداشت جهانی روابط خود با چین را توضیح دهد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری هیل، جمهوری خواهان کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشریح ارتباط سازمان بهداشت جهانی با چین شدند.

قانونگذاران جمهوری خواه در نامه‌ای به تدرس آدهانوم گبرسیوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی ابراز نگرانی کردند که این نهاد وابسته به سازمان ملل نتوانسته مانع انتشار «اطلاعات نادرست» از سوی چین شود.

در نامه جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا آمده است: به رغم ماموریت تعیین شده سازمان بهداشت جهانی برای فعالیت به عنوان یک نهاد بین المللی غیرسیاسی در سازمان ملل، گزارش‌های اخیر رسانه‌ها حاکی از آن است که سازمان بهداشت جهانی به پکن در انتشار پروپاگاندی خود در محدود نشان دادن دامنه گسترش این بیماری کمک کرده است و احتمالا اعلام وضع اضطراری در خصوص بهداشت عمومی را به تاخیر انداخته است.

قانونگذاران آمریکایی این سوال را مطرح کردند که آیا سازمان بهداشت جهانی به نفع کشورهای جهان عمل می‌کند. جمهوری خواهان کنگره همچنین سازمان بهداشت جهانی را به ناتوانی در مسئول شناختن چین در این بحران و اتکا به اطلاعات دروغین دولت چین متهم کردند.

در این نامه آمده است: با توجه به اقدامات و اظهارات مقامات سازمان بهداشت جهانی در طی چند ماه گذشته، ما نگران این هستیم که سازمان بهداشت جهانی دیگر نیازهای جهان را برآورده نکند و در عوض از چین دستور بگیرد. در طول این بحران، سازمان بهداشت جهانی از مقصر دانستن و انتقاد از دولت چین خودداری کرده است.

از آغاز شیوع ویروس کرونا آمریکا بارها چین را به انتشار اطلاعات غلط درباره این بیماری متهم کرده است. ویروس کووید-۱۹ اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده شد. اما به سرعت در سطح جهان گسترش یافت و اکنون آمریکا را با بیش از نیم میلیون مبتلا به کانون اصلی خود تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.