یک هفته نامه آلمانی از مدرن سازی تسلیحات هسته‌ای آمریکایی مستقر در آلمان توسط ایالات متحده در پاییز سال ۲۰۱۹ و طی عملیاتی مخفی خبر داد.

مدرن سازی تسلیحات اتمی آمریکا در آلمان

قدس آنلاین؛ ایالات متحده آمریکا سلاح‌های هسته‌ای خود مستقر در آلمان را مدرنیزه کرده است.

به گزارش هفته نامه "اشپیگل"، این عملیات مخفی در پاییز سال ۲۰۱۹ انجام گرفته است. بر اساس این گزارش نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا حدود ۲۰ بمب هیدروژنی مدل B۶۱ را از پایگاه هوایی بوشل در راینلند –فالتز آلمان با یک هواپیمای حمل و نقل نظامی برای مدت ۲ روز به آمریکا منتقل کرده است. در آمریکا نرم افزارهای این سیستم تسایحاتی مدرن سازی شده است.

بر اساس این گزارش، دولت فدرال آلمان تنها کمی مانده تا اجرای این عملیات از این اقدام آمریکا آگاه شده بود. پس از آن نیروهای ارتش آلمان برای بروز احتمالی مشکلات در جریان حمل و نقل این تسایحات به حالت آماده باش درآمدند.

وزارت دفاع آمریکا به دلایل امنیتی نخواست درباره جزئیات حمل و نقل این سیستم‌های تسلیحاتی بر فراز اقیانوس اطلس توضیحی دهد.

وزارت دفاع آمریکا تنها اعلام کرد که هر گونه نقل و انتقال تسلیحات هسته‌ای براساس بالاترین استانداردهای امنیتی صورت می گیرد. بمب های اتمی در پایگاه هوایی بوشل آلمان بخشی از زرادخانه بازدارندگی هسته‌ای ناتو هستند. نه طرف آمریکایی و نه طرف آلمانی تا به حال رسما این گزارش را تایید نکرده است.

ارتش آلمان برای عملیات های جدی این تسلیحات هسته‌ای برخی جنگنده های تورنادوی مخصوص را آماده کرده است. این جنگنده های ویژه هم در پایگاه هوایی بوشل مستقر هستند. ارتش آلمان در مواقع اضطراری می تواند با این جنگنده ها این تسلیحات را جابجا کند، اما کدهای فعال سازی این سلاح ها تنها به دست ارتش آمریکا است.

احزاب چپ و سبز آلمان سال هاست که خواستار خروج تسلیحات اتمی آمریکا از خاک آلمان هستند.

در سال ۲۰۱۰ پارلمان آلمان هم از بازگشت تسلیحات اتمی آمریکا از خاک آلمان حمایت کرد. در آن زمان همه فراکسیون های پارلمان آلمان در یک درخواست مشترک از بازگشت تسلیحات اتمی آمریکا از خاک آلمان حمایت کردند. دولت ائتلافی آلمان هم در سال ۲۰۰۹ در قرارداد ائتلافی درباره این طرح به توافق رسیدند. در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۷ آلمان هم مارتین شولتز، نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات خواستار بازگرداندن این تسلیحات شده بود. اما تا به حال هنوز هیچ اتفاقی در این راستا نیفتاده است.

به گزارش دویچه وله آلمان آمریکا برای برنامه های مدرن سازی زرادخانه های هسته‌ای خود و از جمله مدرن سازی تسلیحات اتمی مستقر در آلمان ۱۰ میلیارد دلار هزینه کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.