با گذشت سه هفته از قرنطینه شهرهای انگلیس به خاطر مقابله با شیوع ویروس کرونا، رسانه‌های این کشور از گرسنگی ۱.۵ میلیون نفر و عدم دسترسی آنها به غذا خبر دادند.

کرونا|بحران گرسنگی در بریتانیا؛ ۱.۵ میلیون نفر هیچ غذایی ندارند

قدس آنلاین؛ نتیجه بررسی‌های اخیر در انگلیس نشان می‌دهد با اعمال قوانین قرنطینه در این کشور برای مقابله با ویروس کرونا گرسنگی و بی پولی دامن بسیاری از خانواده‌ها در این کشور را گرفته است.

گاردین در این باره می‌نویسد: «گزارش‌های موسسات خیریه و نهادهای دولتی در انگلیس از معضل دوگانه کووید-۱۹ و سیاستهای ریاضتی دولت حکایت دارند و آنها خواستار اقدام دولت برای مقابله با بحران رو به گسترش گرسنگی در میان مردم تحت قرنطینه در بریتانیا هستند چرا که میلیون‌ها نفر از عدم دسترسی خودشان با مواد غذایی گزارش داده‌اند».

طبق گزارش این رسانه انگلیسی، «با گذشت تنها سه هفته از قرنطینه، "بنیاد غذا" اعلام کرد که ۱.۵ میلیون بریتانیایی گزارش دادند که آنها کل یک روز غذا نخوردند چرا که آنها هیچ دسترسی به پول یا مواد غذایی نداشتند. در مجموع در بین حدود سه میلیون خانواری که در خانه بوده‌اند، کسی بوده که بالاجبار از وعده‌های غذایی محروم شده است».

گاردین در ادامه خبر داد، «بیش از یک میلیون نفر (در بر یتانیا) گزارش دادند که به خاطر همه گیری (ویروس کرونا) همه درآمدشان را از دست داده‌اند».

در ادامه گزارش به نتیجه تحقیقات و یافته‌های «بنیاد غذا» درباره گرسنگی در این کشور اشاره شده است؛ نتیجه‌ای که بر نظرسنجی هفته جاری موسسه «یوگاو» در سراسر انگلیس، اسکاتلند و ولز مبتنی بوده است.

«آنا تیلور» مدیر بنیاد غذا درباره شدت بالای بحران گرسنگی در بریتانیا اینگونه اظهارنظر کرده است: «این (بحران) به سرمایه گذاری فوری و قابل ملاحظه دولت مرکزی نیاز دارد و دولت  باید مستقیما به خانواده هایی که توان خریدن غذا ندارند، پول بدهد».

بنا بر گزارش گاردین، موسسات خیریه که در زمینه ارائه کمکهای غذایی فعالیت دارند، از افزایش شدید میزان درخواستها برای دریافت کمک غذایی دچار مشکل شده و توان پاسخگویی به این درخواستها را ندارند.

«سابین گودوین» هماهنگ کننده «شبکه مستقل کمک غذایی» با انتقاد از عملکرد کُند دولت انگلیس در مقابله با بحران غذایی و گرسنگی در این کشور هشدار داد، امکان خارج شدن اوضاع از کنترل وجود دارد.

مقامهای محلی در انگلیس هم در گفتگو با گاردین گزارش بنیاد غذا درباره بحران گرسنگی در این کشور را تایید کردند.

به گفته مقام‌های محلی در لیورپول از زمان شروع قرنطینه در این شهر، درخواست‌های اضطراری ساکنان برای دریافت کمک ۱۵۰ درصد رشد داشته است؛ افرادی که یا غذا ندارند و یا پول برای پرداخت هزینه برق منازلشان.

«جین کوربت» دستیار شهردار لیورپول درباره وضعیت جاری ناشی از قرنطینه در این شهر گفت که لیورپول با معضل دوگانه سیاستهای ریاضتی و کووید-۱۹ مواجه شده است.

او ضمن هشدار درباره ناتوانی شهرداری‌ها و موسسات محلی در پ انگلیس برای پرداختن هزینه های مقابله با شیوع ویروس کرونا و نیاز آنها به کمکهای دولت گفت: «وضعیت شکننده سیستم کنونی امنیت اجتماعی ما به وضوح قابل رویت است و فشار شدید به موسسات امدادی غذایی تنها یکی از مثال‌های واضح این موضوع است. بودجه ما از سال ۲۰۱۳ ۶۳ درصد کاهش یافته است».

به گفته دکتر ریچل لوپسترا استاد دانشگاه کینگ کالج لندن، تعداد افرادی که طی سه هفته اخیر اعلام گرسنگی کرده‌اند بین ۱.۵ تا دو برابر بیشتر از تعداد افرادی است که طی سالیان اخیر اعلام گرسنگی کرده‌اند.

وی افزود: «این موضوع نشان می‌دهد که قرنطینه ناشی از بیماری کووید-۱۹ تاثیر فوری و مخربی بر توانایی مردم برای دسترسی داشتن کافی به غذا داشته است چه به دلایل اقتصادی و چه به خاطر خود قرنطینه».

نظرسنجی موسسه یوگاو در انگلیس طی روزهای هفتم تا نهم آوریل (۱۹ تا ۲۱ فروردین) از مجموع ۴۳۴۳ بزرگسال گرفته شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.