رئیس‌جمهور ونزوئلا اطمینان داد توافق بین کشورهای عضو اوپک پلاس امکان ثبات و بهبود بهای نفت را فراهم کند.

ابراز امیدواری مادورو نسبت به بهبود اوضاع بازار انرژی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اطمینان داد توافق بین کشورهای عضو اوپک پلاس که از حمایت گروه بیست (جی بیست) برخوردار است، امکان ثبات و بهبود بهای نفت را فراهم کند.

مادورو در تماسی تلفنی با برنامه تلویزیونی «لا هویلا» که از شبکه ملی ونزوئلا پخش می‌شود، گفت: توافقی که کشورهای عضو اوپک پلاس روز جمعه به آن دست پیدا کردند، مهمترین توافقنامه نفتی است. کاهش تولید ۱۰ میلیون بشکه نفت در ماه مه، تاثیر فوری بر بهای جهانی نفت می‌گذارد و به تثبیت بازار انرژی و بازگشت قیمت‌ها منجر می‌شود.

رئیس‌جمهور ونزوئلا اظهار داشت نشست و اقدامات اوپک پلاس برای بهبود بهای نفت و اقتصاد وابسته به آن پس از شیوع ویروس کرونا ضروری است. وی تاکید کرد: من از سال ۲۰۱۵ مداوم گفته‌ام که اوپک پلاس ستون فقرات ثبات مالی جهان است؛ یک بازار پایدار نفت، بهای منصفانه و پایدار نفت، برای اقتصاد جهان در دوران پسا-شیوع اساسی خواهد بود. به همین منظور، جهان منابعی برای دسترسی در این برهه زمانی دارد.

مادورو افزود با محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفتگو کرده و با او درباره توافق‌های اوپک پلاس برای دستیابی به قیمت‌های عادلانه نفت موافقت کرده است.

وی همچنین اطمینان داد اقداماتی برای جبران کمبود بنزین در طول اعمال محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در ونزوئلا اتخاذ شده است.

روز پنجشنبه ۹ آوریل، ۲۳ کشور عضو اوپک و اوپک پلاس در یک نشست مجازی توافق کردند تا از اول ماه مه سال جاری میلادی به مدت دو ماه تولید نفت خود را تا ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این بزرگترین تصمیم در مورد بهای نفت است که از دسامبر سال ۲۰۱۶ برای تثبیت قیمت نفت خام حاصل شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.