رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی گفت: چنانچه دولت به صنعت نساجی کوچکترین توجهی بکند، ۵۰ درصد نیاز ارزی کشور را از این بخش تأمین می‌کند.

توجه به‌صنعت نساجی، ۵۰ درصد نیاز ارزی کشور را تأمین می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی رخصت مهم ترین معضل در حوزه نساجی را نیروی انسانی کارآمد دانست و با بیان این نکته که در حوزه پوشاک در خراسان رضوی نیازمند ۱۰۰ هزار نیروی متخصص دوخت و دوز هستیم، بیان کرد: متاسفانه به دلیل قاچاق کالایی که به کشور می‌شده فردی حاضر نشده برای توسعه نیروی انسانی فعالیت کند.

وی به آزاد شدن نرخ ارز و اثرات مثبت آن بر اقتصاد اشاره و اضافه کرد: به دلیل آزاد شدن نرخ ارز صنایع نساجی ما رونق یافته‌اند، اما مشاهده می‌کنیم با وجود تقاضا، نیرو وجود ندارد.

رخصت ضمن انتقاد از عملکرد سازمان فنی و حرفه‌ای در تربیت نکردن نیروی متخصص، خاطرنشان کرد: این سازمان باید نیروی متخصص پرورش می‌داد که نداد.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه افرادی که مدعی بیکاری هستند در اصل دل به‌کار نمی‌دهند، اظهار کرد: این افراد علاقه‌ای به کار کردن ندارند.

وی با بیان اینکه وضعیت حقوق در صنعت دوخت و دوز براساس قانون کار، است، عنوان کرد: بسیاری از واحدها نیازمند نیرو هستند، اما متخصص علاقمند به‌کار نداریم.

رخصت دادن یارانه‌ها را بلای جان اشتغال کشور خواند و ادامه داد: دولت باید به نیازمندان و نه به تمامی ایرانی‌ها یارانه بدهد.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی خراسان رضوی مزیت نساجی ایران نسبت به سایر کشور را وجود چاه‌های نفت و صنعت پتروشیمی دانست و بیان کرد: دولت می‌تواند با حذف یارانه‌ها و استفاده آن به‌طور مثال در صنعت پتروشیمی، مواد نفتی را به نخ و سایر اقلام صنعت نساجی تبدیل کند و به‌جای اینکه یک بشکه نفت را ۵۰ دلار بفروشیم، مواد اولیه صنعت را تولید می‌کردیم.

وی تاکید کرد: در هیچ کجای دنیا امکان ندارد که یک پول بزرگ را ریز ریز کنند، در اصل پول‌های خرد را جمع و با تبدیل کردن آن به پول بزرگ‌تر یک فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند، اما ما آخر هر ماه یک پول بزرگ را بین خانوارها ریز ریز می‌کنیم.

رخصت تاکید کرد: چنانچه دولت به صنعت نساجی کوچکترین توجهی کند ۵۰ درصد نیاز ارزی کشور را از بخش پتروشیمی‌ها در حوزه صنعت نساجی، تأمین می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.