نامزد سابق نخست‌وزیری عراق اعلام کرد سفیر آمریکا در بغداد به او گفته است نظامیان این کشور طی ۲ سال از خاک عراق خارج می‌شوند.

توفیق علاوی: آمریکا طی ۲ سال از عراق خارج می‌شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری المعلومه، محمد توفیق علاوی، نامزد سابق نخست وزیری عراق اعلام کرد که آمریکایی‌ها طی ۲ سال آینده از عراق خارج می‌شوند.

وی در گفت‌وگو با روزنامه ایندیپندنت از دیدار محرمانه خود با متیو تایلر، سفیر آمریکا در نیمه ماه میلادی گذشته پرده برداشت و اعلام کرد که این مقام آمریکایی به او گفته است که برنامه ریزی آمریکا برای خروج از عراق دو ساله است.

علاوی با اشاره به سخنان اخیر وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک آمریکا مبنی بر خارج نشدن از عراق گفت: این اطلاعات کاملا صحیح نیست.

وی افزود: در دیدار محرمانه‌ای که با سفیر و برخی دیپلمات‌های آمریکا داشتم از آینده ائتلاف بین‌المللی در عراق پرسیدم و و آن‌ها گفتند که برای عقب نشینی از عراق به شدت تحت فشار هستند و طی دو سال آینده این کشور را ترک می‌کنند.

نامزد سابق نخست وزیری عراق گفت: سفیر آمریکا پیشنهاد داد که درخواست خروجشان در قراردادی رسمی میان دو کشور اجرایی شود.

علاوی در پایان اذعان کرد اختلاف آشکاری میان اظهارات وزیر دفاع و معاونانش در پنتاگون و واقعیت رخ داده است.

ارتش آمریکا تاکنون از چندین پایگاه عراق از جمله القائم و القیاره خارج شده است و هم اکنون در پایگاه عین الاسد در استان الانبار متمرکز شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.