بر اساس آمار جدید منتشر شده از یکی از دانشگاه‌های آمریکایی تعداد قربانیان این کشور بر اثر ویروس کرونا از ۲۰۵۰۰ نفر فراتر رفت .

 تعداد قربانیان کرونا در آمریکا از ۲۰۵۰۰ نفر گذشت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از الجزیره قطر، بر اساس آمار جدید دانشگاه «جونز هاپکینز» طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۲۰ نفر بر اثر ویروس کرونا در این کشور جان باختند.

بر اساس این گزارش تعداد فوتی‌های آمریکا بر اثر ویروس کرونا از ۲۰ هزار نفر فراتر رفت و به ۲۰۵۰۶  نفر رسید.

رئیس جمهور آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود درباره بحران کرونا، شرایط این کشور را بی‌سابقه و نگران کننده خواند و گفت که اقتصاد آمریکا تعطیل شده است.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌ها به دنبال شیوع سریع ویروس کرونا در آمریکا، برای اولین بار در تاریخ ایالات متحده، تمام ۵۰ ایالت این کشور در «وضعیت اضطراری» قرار گرفتند.

آمارهای منتشرشده از سوی نهادهای دولتی آمریکا نشان می‌دهد که این کشور که پیش از این در تعداد موارد ابتلا به کرونا گوی سبقت را از همه کشورها ربوده بود، اکنون از لحاظ شمار مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا نیز به رتبه اول جهان صعود کرده است.

پس از آمریکا که با ۲۰۵۰۶ مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده، کشورهای ایتالیا و اسپانیا با فاصله‌ای نسبتاً اندک در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند؛ اما با توجه به نرخ رشد بسیار بالای آمار مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا در آمریکا طی روزهای اخیر، انتظار می‌رود آمریکا ظرف مدت کوتاهی از این لحاظ فاصله خود را با کشورهای ایتالیا و اسپانیا به‌شدت افزایش دهد.

روز گذشته ۲۰۳۵ نفر از مبتلایان به کرونا در آمریکا جان خود را از دست دادند تا آمریکا به اولین کشوری تبدیل شود که طی یک روز بیش از ۲۰۰۰ مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا در آن به ثبت می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.