گیلان- سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای از ترانزیت ۲۲۷ هزار و ۲۰۹ تن کالا از استان گیلان طی سال گذشته خبر داد.

ترانزیت بالغ بر۲۲۷ هزار تن کالا از استان گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان ، سبحان الله علیپور گفت: طی سال گذشته۲۲۷  هزار و ۲۰۹ تن کالا  از استان ترانزیت گردیده است که از این مقدار ۲۲۴هزار و  ۳۱۹ تن از مرز آستارا و۲۸ هزار و ۲۹۰تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

وی  در ادامه نواع پارچه- میوه – برنج را عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی مدت یاد شده  ذکر کرد.

علیپور افزود: طی سال گذشته۱۱۹هزار و۶۶۵ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور گردیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش  داشته، عمده کالاهای وارداتی مرز آستارا در  سال ۹۸ انواع تخته- گوشت- حبوبات  بوده است . 

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خاطر نشان کرد: طی مدت یاد شده همچنین بالغ بر۷۵۹ هزار و ۷۹۴تن کالا از این مرز صادر گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است، میوه و تره بار- کاشی- لبنیات  نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا در سال ۹۸ بودند.

سبحان الله علیپور در ادامه با اشاره به این نکته که میانگین تردد روزانه از مرز آستارا در سال ۹۸ ، ۲۵۱ دستگاه کامیون ۶ دستگاه وسیله نقلیه مسافری بوده گفت:۴۳ هزار و ۵۸۴دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا  وارد و ۴۷ هزار و  ۸۰۶ دستگاه کامیون نیز ازاین مرز خارج شده اند. همچنین طی این مدت ۱۰۱۰ دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و ۱۰۳۳دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت تردد مسافر از مرز آستارا طی سال گذشته پرداخته ،افزود: در سال گذشته ۱ میلیون و ۷۶۳هزار و ۴۹۲ نفراز مرز آستارا تردد کردند که از این تعداد۸۸۹ هزار و  ۶۶۳نفر مسافر وارد و۸۷۳ هزار و ۸۲۹ نفر مسافر نیز از این مرز خارج شده اند.میانگین ترددروزانه مسافر در این مرز۴۸۳۱ نفر بوده است. شایان ذکر است که میزان تردد مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.