گروه طالبان اظهار داشت که ادامه تخطی‌های آمریکا از توافقنامه قطر سبب ادامه جنگ در افغانستان خواهد شد و مسئولیت آن نیز با واشنگتن است.

 طالبان: تخطی‌های آمریکا از توافقنامه قطر ادامه جنگ را در پی دارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، طالبان با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی این گروه بار دیگر تاکید کرد که نیروهای آمریکایی از توافقنامه قطر تخطی می‌کنند و در چند هفته اخیر بارها در ولایت‌های جنوبی و شمال شرق افغانستان حملات هوایی انجام داده‌اند.

در این مطلب آمده که تداوم بمباران و تخطی نظامیان آمریکایی از توافقنامه قطر، یک حرکت ضد صلح است و به روند آغاز شده صلح زیان می‌رساند و «در اینصورت جنگ ادامه خواهد یافت و تمام بار ملامت آن به گردن جانب آمریکایی خواهد بود».

طالبان از سازمان ملل و رهبران سیاسی کشورهای منطقه و جهان که در زمان امضای توافقنامه حضور داشتند و از آن اعلام حمایت کردند نیز خواست تا به سکوت درباره تخطی‌های آمریکا پایان داده و این موضوع را جدی گرفته و تخطی کننده را «تنبیه» کنند تا از تخریب روند صلح جلوگیری شود.

این گروه افزود که با ادامه اینگونه حملات روند حل صلح آسیب می‌بیند و جنگ ادامه پیدا خواهد کرد که نتیجه‌اش برای اشغالگران تکرار زیان‌های جانی و مالی و تجارب ناکام گذشته خواهد بود.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.