رییس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام اینکه نخستین دستور رییس جمهوری به وزیر اقتصاد در سال جدید تسریع در روند واگذاری همه بنگاه‌های دولتی است گفت: برهمین اساس هیات واگذاری ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس مصوب کرد تا در بورس پذیرش شوند و می‌خواهیم تا شهریور این کار را انجام دهیم.

 استقلال و پرسپولیس تا شهریور وارد بورس می‌شوند

قدس آنلاین: براساس اعلام روز یکشنبه وزارت ورزش و جوانان، «علیرضا صالح» افزود: تمایل به واگذاری این ۲ باشگاه وجود دارد و در مرحله اول اساسنامه ۲  شرکت بر اساس ساختار سازمان بورس به روز رسانی می‌شود. حال اینکه این اقدامات چگونه انجام شود، بستگی به همکاری مدیران ۲ باشگاه و وزارت ورزش دارد.

وی افزود: تا حدودی قیمت‌گذاری باشگاه پرسپولیس مشخص و باشگاه پرسپولیس برنامه سه ساله‌اش را هم ارایه کرده است. البته مدیران باشگاه به دنبال ارایه برنامه پنج ساله بودند. اما ما اجازه ندادیم و با برنامه ۳ ساله باشگاه را وارد بورس می‌کنیم.

رییس سازمان خصوصی‌سازی خاطر نشان کرد: قرار نیست به یک‌باره باشگاه‌ها را واگذار کنیم. ابتدا باید اساسنامه‌ها تغییر کند و صورت‌های مالی انجام شود و در ادامه با برگزاری مجمع‌های فوق‌العاده کارها باید مسیر خود را دنبال کند.  ‌

صالح درباره بدهی‌های سنگین استقلال و پرسپولیس یادآور شد: این ۲ شرکت مشمول ماده ۱۴۱ هستند ولی اگر کار واگذاری ورزشگاه‌ها به آنها انجام شود، از ورشکستگی خارج می‌شوند.  

وی می گوید: علاوه بر این قرار نیست سهام باشگاه‌ها در بورس به صورت یکجا به فروش برسد و ابتدا تنها  پنج درصد برای کشف قیمت و پنج درصد هم برای سهام شناور که حباب ایجاد نشود، عرضه خواهد شد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی این را اضافه کرد: برای هواداران۲ باشگاه در واگذاری جایگاهی در نظر می‌گیریم و هر شرکتی که می‌خواهد به بورس برود باید برنامه سه ساله کسب و کار بدهد و هر زمانی که نتواند این برنامه را  اجرا کند در بورس به مشکل برخواهد خورد. چون مردم بر اساس برنامه شرکت‌ها وارد بورس می‌شوند.  

صالحی در تکمیل این بخش از گفت و گو افزود: اگر یک شرکت تجاری قواعد بورس را رعایت نکند و مغایر برنامه‌اش حرکت کند، دچار مشکل می‌شود. باشگاه پرسپولیس قراردادهای برنامه سه ساله خود را تکمیل کرد و کار در باشگاه استقلال هم در حال انجام است. تا زمانی که این کارها صورت نگیرد، روند واگذاری را انجام نمی‌دهیم.

وی گفت: مساله مهم دیگر مشخص شدن حساب‌ ۲ باشگاه‌ با فدراسیون، وزارت ورزش و صندوق قهرمانان و پیشکسوتان است که تا زمانی که روشن نشود، وارد بورس نمی‌شوند.  

رییس سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: هیات واگذاری مصوب کرد تا این باشگاه‌ها در بورس پذیرش شوند و می‌خواهیم تا شهریورماه ماه این کار را انجام دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.