۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 700438

رییس پیشین فدراسیون فوتبال می‌گوید در تعریف ماهیت این فدراسیون در اساس‌نامه سال ۸۶ به فیفا دروغ گفته شده است.

 سر فیفا کلاه گذاشتیم و دروغ گفتیم

قدس آنلاین: ماهیت فدراسیون فوتبال و نظارت دولت بر روی این نهاد، همواره یکی از محل‌های بحث در فوتبال کشور بوده است چرا که اگر فدراسیون یک نهاد مستقل غیردولتی قلمداد شود، وزارت ورزش و نهادهای دولتی نمی‌توانند نظارتی بر آن داشته باشند و چهره‌های بازنشسته می‌توانند کرسی‌های مختلف را در اختیار بگیرند اما اگر به عنوان نهاد عمومی و غیردولتی تعریف شود، دولت این اجازه را دارد که در صورت اجرای یک بند غیرقانونی، به این موارد ورود کند.

علی کفاشیان، رییس پیشین فدراسیون فوتبال در برنامه رادیویی، در واکنش به این سوال که آیا این فدراسیون یک نهاد مستقل غیردولتی است یا یک نهاد عمومی غیردولتی گفت: روزی که به فدراسیون فوتبال آمدم، بازنشسته بودم اما به من گفتند که فدراسیون یک نهاد مشتقل غیردولتی است و مشکلی از این بابت ندارم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از جابه‌جایی در دولت، وزیر جدید من را نمی‌خواست و گفت که من بازنشسته هستم. به او یادآور شدم که فدراسیون یک نهاد مستفل غیردولتی است و بازنشستگی من ایرادی ندارد اما وزیر محترم گفت فدراسیون نهاد عمومی غیردولتی است و بازنشستگی هم ایراد دارد.

رییس پیشین فدراسیون فوتبال با تاکید بر این که در اصلاح اساس‌نامه فدراسیون باید ماهیت این فدراسیون به درستی نگاشته شود، افزود: به نظرم هر چیزی که هستیم را باید در اساس نامه جدید قید کنیم. مسوولان در اساس‌نامه جدید بنویسند که فدراسیون نهاد عمومی و غیردولتی است. اگر فیفا این موضوع را قبول کرد که مشکلی ندارد، اما اگر قبول نکرد، به دروغ به فیفا نگوییم که نهاد مستقل و غیردولتی است.

کفاشیان با اشاره به ماجرای اصلاح اساس‌نامه این فدراسیون در سال ۸۶ توسط هیات رییسه انتقالی خاطرنشان کرد: ما در گذشته فیفا را گول زدیم. وقتی در سال ۸۶ اساس‌نامه توسط گروه ۶ نفره از نمایندگان دولت و فیفا تصویب شد، آقای کیومرث هاشمی، عضو پیشین هیات رییسه فدراسیون در پیش گفتار اساس‌نامه نوشت که این نهاد مستقل و غیردولتی است. این موضوع صحت ندارد. ما سر فیفا کلاه گذاشتیم و دروغ گفتیم.

او ادامه داد: نباید دروغ می گفتیم. الان باید بگوییم که نهاد عمومی غیردولتی هستیم. اگر قبول نکردند، قانون را به مجلس ببریم که مدیران بعدی به مشکل نخورند. هر وقت تکان خوردیم، چوب را سر ما کوبیدند که فدراسیون فوتبال نهاد عمومی  و غیردولتی هستیم.

به گزارش ایسنا، در فرایند اصلاح اساس‌نامه جدید این فدراسیون، تعریف ماهیت آن یکی از موارد مهمی است که می‌تواند به سال ها جدال بر سر اداره این فدراسیون خاتمه دهد. فعلا اصلاح اساس‌نامه در مراحل نخست قراردارد و هنوز پیش‌نویس جدید به اعضای مجمع ارائه نشده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.